Gelöst

Sync Plus Verbindung Outlook 2016

vor 5 Jahren

Hallo zusammen, ich nutze seit Jahren Outlook 2016 unter Windows 10 und synchronisiere meine eMails meines T-Online eMail-Accounts über IMAP und das das TelekomCloud-Adressbuch bzw. den TelekomCloud-Kalender mit Hilfe von SyncPlus. Meine mobilen Endgeräte werden mit Microsoft Exchange über den ActiveSync.t-online-Server gespiegelt. Ohne dass ich irgendwelche Änderungen vorgenommen hätte, wird mein mein Kalender in der Cloud seit einigen Tagen nicht mehr mit Outlook auf meinem PC abgeglichen, die Synchronisation der Kontakte funktioniert allerdiungs weiterhin problemlos. SyncPlus zeigt mir keine Fehlermeldung an.

 

Ich habe die Synchronisationseinstellungen in SyncPlus sowohl für den Kalender als auch für die Kontakte ein- und ausgeschaltet und die Synchronisation immer wieder angestoßen, leider ohne Erfolg. Auch die De- und anschließende Neuinstallation von SyncPlus brachte keine Lösung. Die Synchronisation der Kontakte erfolgt, die des Kalenders leider nicht. Habe den Kalender sowohl in der Cloud als auch den TelekomCloud-Kalender in Outlook gelöscht, SyncPlus de- und neuinstalliert, wieder erfolglos. Auffällig ist, dass bei der Neuinstallation von SyncPlus keine TelekomCloud-Kalender in Outlook mehr angelegt wird, so dass in Outlook auch kein Kalender besteht, der mit dem Kalender in der TelekomCloud synchronisiert werden kann. Bei den Kontakten funktioniert es wie gesagt … Kann jemand helfen? 

Hinweis: 

Dieser Beitrag wurde geschlossen.

813

5

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.