Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Contract Termination
vor 7 Monaten
@Telekom-hilft-Team
Hi, I cancelled my internet contract on May 26, 2024, and was told I would receive a confirmation within 2-3 days, but I haven't received it yet. My online account shows the contract is binding until July 15, 2024. I am moving out of the country in a few days and need to return the equipment before I leave. Can you please advise on the next steps? Thank you.
103
0
2
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 3 Jahren
101
0
1
Gelöst
vor 3 Jahren
1019
0
7
vor 3 Jahren
466
0
3
vor 8 Monaten
61
0
1
→мαтαıмακı←Kein Bock mehr
5 Sterne Mitgestalter*in
vor 7 Monaten
@Anjali Grover
https://www.telekom.de/hilfe/vertrag-rechnung/kuendigung/ausland?samChecked=true
Habe ich ein Sonderkündigungsrecht, wenn ich ins Ausland umziehe?
Ja, beim Umzug ins Ausland haben Sie nach § 60 TKG (Telekommunikationsgesetz) ein Sonderkündigungsrecht mit einer gesetzlichen Frist von 1 Monat.
Nutzen Sie einfach das Online-Kündigungsformular Festnetz bzw. Mobilfunk.
Do I have a special right of termination if I move abroad?
Yes, when moving abroad you have a special right of termination with a statutory notice period of 1 month according to Section 60 TKG (Telecommunications Act).
Simply use the online cancellation form for landline or mobile communications.
1
1
Malte M.
Antwort
von
→мαтαıмακı←Kein Bock mehr
vor 7 Monaten
Hello @Anjali Grover,
As @→Mataimaki← has already correctly written, you have a special right of cancellation for one month if you move abroad. Simply fill in the form linked by @→Mataimaki←, attach the relevant proof of your move abroad and send it off.
Kind regards
Malte
1