Fritzbox 5530 nachträglich anschließen

4 years ago

Hallo,

 

gestern war ein Telekom Techniker bei uns und hat sich geweigert die Fritzbox 5530 direkt an den Glasfaseranschluss anzuschließen. Ich sagte ich möchte aber den 2,5GB/s Anschluss dieser Fritzbox nutzen - Daraufhin empfahl er mir die Fritzbox 7590 zu nutzen.

 

Da er sich weigerte und mir eine Alternative vorschlug habe ich mich überreden lassen das Telekom Modem anzuschließen und on dort in den WAN Anschluss der Fritzbox weiter zu gehen. 

 

Nun habe ich jetzt herausgefunden, dass die 7590 gar keinen 2,5GB/S Anschlusshat. Die Hotline hat mir nicht weiter helfen wollen bzw. Nur einen weiteren kostenpflichtigen Techniker Termin angeboten.

 

Ich bin sehr enttäuscht von diesem Techniker und der Weigerung sowie der Falschaussage. Gerne möchte ich nun das Telekom Modem abhängen und die Fritzbox 5530 doch direkt an die Glasfaser anbinden. Können Sie mir mit den Codes / Löschen des Modems auf Ihrer Seite bitte weiterhelfen?

 

BG,

Christian

Last Activity

4 years ago

from

392

3

  • 4 years ago

    0

  • 4 years ago

    @Xab 

     

    Schau mal hier: https://www.antary.de/2021/02/16/avm-fritzbox-5530-fiber-am-telekom-ftth-anschluss-in-betrieb-nehmen/ 

     

    Falls das mit dem Klonen der Seriennummer vom ONT nicht klappt, kann das Team auch ein Rediscovery durchführen. Vorteil beim Klonen: Du kannst das  ONT  im Falle von Problemen mit der 5530 wieder anschließen, ohne dass ein erneutes Rediscovery nötig ist.

     

    Sollte dir der Techniker nicht mal die ONT -Kennung dagelassen haben, musst du trotzdem noch aufs Team warten. Deine Daten sind ja zum Glück schon im Profil drin.

    1

    Answer

    from

    4 years ago

    Danke eifelman85. Super hilfreiche Antwort. 

    ich probiere das mit dem klonen der SN und wenn ich scheitere, frage ich hier das Team noch mal nach einem rediscovery. 

    LG und danke nochmals,

    christian

    Unlogged in user

    Answer

    from

Unlogged in user

Ask

from

This could help you too

Popular tags last 7 days

No tags found!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.