Gelöst

gesamte Vorwahl sperren

vor 9 Jahren

Sehr geherte Damen und Herren,

 

ich werde von einem Weinkontor terrorisiert - jedes mal, wenn ich die entsprechende Nummer sperre, kommt ein Anruf unter einer variierten End-Nummern-Stelle; ich müsste also die gesamte Vorwahl sperren - geben Sie mir dazu bitte eine Anleitung! - Will ich nur die Vorwahl sperren, heisst es: "Diese Rufnummer existiert bereits oder wird durch einen eingegebenen Rufnummernbereich überdeckt" - na klar, all die bisher von mir blockierten Nummern nämlich!

 

Erbitte baldige Antwort!

 

-------------------------
[Beitrag aus Datenschutzgründen editiert von @Peuki]

 

Achtung: Keine personenbezogenen Daten posten, also z.B. Ihre Rufnummer, Anschrift oder Kundennummer.

 

Für erforderliche Kontaktaufnahmen können die Benutzerdaten hier hinterlegt werden: Meine Einstellungen : Profil : Benutzerdaten  (Wichtig: Diese Daten sind nicht öffentlich sichtbar. Nur der Nutzer selber und die Mitarbeiter des Telekom hilft Teams können diese Daten sehen.)

30222

4

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 9 Jahren

    Hallo @p.thalmeier,

     

    ich vermute es ist ein IP-Anschluss vorhanden ist, dann kann der Vorwahlbereich bequem über das Telefoniecenter gesperrt werden: https://telefoniecenter.t-online.de/fcc/view/availabilitycallblocking Dann unter individuelle Rufnummer die Vorwahl als Bereich in die Negativliste aufnehmen. Dazu vorher die anderen Rufnummern entfernen, da werden auch wieder Plätze frei.


    Einige Router (z.B. die Fritzbox) unterstützen auch diese Funktion, falls vorhanden...

    VG Peuki

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

in  

328

0

3

Gelöst

in  

8768

0

4

Gelöst

in  

816

0

2

Gelöst

vor 3 Jahren

in  

485

0

1

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.