Hybrid Speedport Pro plus - kein 2.4 ghz WLAN

vor 3 Jahren

Hallo,

ich bekomme bei meinem Speedport pro Hybrid plus das 2,4 ghz wlan nicht mehr zum laufen. Habe schon alles mögliche versucht. Das 5 ghz funktioniert. Sobald ich aber nur das 2,4 aktiviere, bekomme ich gar kein WLAN mehr. Benötige 2,4 für einige Geräte im Bereich Smarthome.

Besteht da eine Möglichkeit das zu beheben oder ist es einfach defekt. 

grüsse Kai

Letzte Aktivität

vor 3 Jahren

von

435

5

    • vor 3 Jahren

      Lass doch einfach beides am laufen? 
      da die Geräte nur 2,4 können, bekommen die vom 5er doch gar nichts mit. 

      3

      Antwort

      von

      vor 3 Jahren

      Das habe ich immer. Aber seid ein paar Tagen funktionieren alle Geräte welche nur 2,4 ghz nutzen können nicht mehr. Daher der Versuch es teilweise einzeln laufen zu lassen. 

      Antwort

      von

      vor 3 Jahren

      @kai.sonix : schon einmal versucht für das 2.4er WLAN eine andere SSID einzurichten als für da 5 GHz WLAN?

      Antwort

      von

      vor 3 Jahren

      Ja auch schon. Dort wird mir auch nur das 5 ghz dann angezeigt. 

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 3 Jahren

      Hallo @kai.sonix,

      entschuldigen Sie bitte die späte Reaktion hier im Thread. Haben Sie es mittlerweile in den Griff bekommen? Es ist schon merkwürdig, dass es nur mit dem 2,4 GHz seit kurzem zu Schwierigkeiten kommt. Neuste Firmware ist installiert? Da auch das umbenennen nicht funktioniert hat, wäre ein Werksreset nochmal eine Möglichkeit für Sie?

      Gruß
      Sebastian S.

      0

    Uneingeloggter Nutzer

    Frage

    von

    Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

    Gelöst

    84989

    10

    8

    in  

    42782

    0

    3

    Gelöst

    in  

    5417

    0

    9

    Gelöst

    in  

    1424

    2

    4

    Beliebte Tags letzte 7 Tage

    Cookies and similar technologies

    We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


    By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


    Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


    Use of Utiq technology powered by your telecom operator


    We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

    The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

    It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

    The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

    • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
    • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

    By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

    You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.