Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Gelöst
Speedport Smart WiFi unstable
vor 7 Jahren
Guten Tag,
****************************Original text below****************************
Sorry for writing in English, but unfortunately, my Deutsch isn't very good yet.
I have a Speedport Smart that I use as a router and DSL Modem at home.
I have noticed that when I connect to the Speedport WIFi, I experience unstable internet coonection, i.e., when I use the browser (Firefox or Chrome) on my tablet or smartphone, I will often get pages that suddenly stop loading or the timed out error page.
This does not happen when I am on my computer that is connected to the Speedport via cable on the LAN.
As a test, I connected a second router (TP-Link) to the Speedport LAN via cable. I then connected my devices to the TP-Link router via WiFi and found that I could connect to the internet without any instability. I repeated this many times over several weeks and the results have been the same.
Can anyone suggest why I am having such difficulty with the Speedport?
with thanks,
Al.
982
0
2
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 4 Jahren
452
0
5
vor 3 Jahren
286
0
1
1969
0
2
vor 5 Jahren
550
0
2
Akzeptierte Lösung
UlrichZ
Community Guide
akzeptiert von
Detlev K.
vor 7 Jahren
@ALow: Dein Deutsch ist deutlich besser als mein Englisch! Versuche mal folgendes: Vergebe im Einstellungsmenü des Smart unter Heimnetzwerk -> WLAN-Grundeinstellungen -> Name und Verschlüsselung für das 5 GHz WLAN einen anderen WLAN-Namen, zum Beispiel die Ziffer 5 anhängen. Verbinde daraufhin Deine Clients mit dem jeweils unterstützten WLAN-Namen. Funktioniert es dann besser?
Your German is clearly better than my English! Try this: In the settings menu of the Smart under Home network -> WLAN basic settings -> Name and encryption for the 5 GHz WLAN assign a different WLAN name, for example append the digit 5. Then connect your clients to the supported WLAN name. Will it work better then?
Translated with www.DeepL.com/Translator
Gruß Ulrich
3
1
ALow
Antwort
von
UlrichZ
vor 7 Jahren
Hallo Ulrich,
Danke für die Antwort!
Nach Ihren sehr klaren Anweisungen habe ich den Namen meines 5Ghz WLAN geändert, und ich freue mich, Ihnen mitteilen zu können, dass die Internetverbindung über WiFi bis jetzt stabil ist.
Ich kann nicht umhin, mich ein wenig verwirrt zu fühlen, weil ich das 5Ghz WLAN ausgeschaltet habe, als ich den Speedport zum ersten Mal eingerichtet habe. Es ist merkwürdig, wie etwas, das eigentlich deaktiviert werden sollte, immer noch eine solche Wirkung haben kann!
Wie auch immer, vielen Dank für Ihre hilfreiche Antwort. Ich werde den Speedport weiterhin überwachen und wenn noch etwas anderes passieren sollte, hoffe ich, dass es Ihnen nichts ausmacht, wenn ich mich noch einmal einschreibe.
mit freundlichen Grüßen
Al
PS. Ich muss ehrlich sein, die Professoren Google, Bing und jezt auch DeepL haben mir bei meinem Deutsch geholfen!
**********Original text below***************
Hi Ulrich,
Thanks for replying!
Following your very clear instructions, I changed the name of my 5Ghz WLAN, and I am pleased to say that so far, the internet connection on WiFi is stable.
I can't help but feel a little puzzled because I switched off the 5Ghz WLAN when I first set up the Speedport. It's strange how something that is supposed to be disabled could still have such an effect!
Anyway, thank you very much for your helpful response. I will continue to monitor the Speedport and if something else were to happen, I hope you won't mind if I wrote in again.
kind regards,
Al
PS. I have to be honest, Professors Google, Bing and now DeepL too, helped with my Deutsch!
1