Warum erscheint magentacloud in android nicht als konto oder cloud? Wie kann ich das einrichten.

vor 5 Jahren

Aus einer Android App (KeePass) möchte ich auf eine Datei (Passwort-Datenbank) in der MagentaCloud zugreifen. Es werden die bekannten Clouds (Dropbox, onedrive, ...) angeboten und schnell verbunden. MagentaCloud taucht nicht auf und ist in Android auch nicht unter Konten und Clouds zu finden. Was ist zu tun? (Die MCloud-App ist natürlich installiert)

312

4

    • vor 5 Jahren

      Hallo @josef.hoferalfeis,

      um dir helfen zu können, benötigen wir noch weitere Informationen:

      • Welche Androidversion ?
      • Welches Smartphone ?

      2

      Antwort

      von

      vor 5 Jahren

      Samsung Galaxy A5 (2017), ANDROID 8.0.0

      Ich kann natürlich die KeePass-Datei in der MagentaCloud aufrufen und mit KeePass öffnen, aber dann wird genau eine lokale Version angelegt, die nicht aktualisiert wird, wenn sich die Datei in der MagentCloud ändert - ich muss dann derzeit umständlich Cache und Daten in der KeePass-App löschen und den Aufruf neu starten um die aktuelle Datei in KeePass zu nutzen - ärgerlich und umständlich.

      Antwort

      von

      vor 5 Jahren

      Hallo @josef.hoferalfeis,

      ob es einen anderen Weg gibt, kann ich nicht sagen.

      Ich habe dies als Anfrage an unser Fachteam gegeben. Sobald ich eine Rückmeldung habe, schreibe ich hier erneut.

      Vielen Dank für deine Geduld.

      Viele Grüße

      Maria R.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 5 Jahren

      Hallo @josef.hoferalfeis,

      die Kollegen vom Fachteam haben mir die Rückmeldung gegeben, dass aktuell kein anderer Weg möglich ist. Dies wird aber Verbesserungsvorschlag weitergeleitet.

      Es tut mir leid, dass ich aktuell keinen alternativen Weg anbieten kann.

      Viele Grüße

      Maria R.

      0

    Uneingeloggter Nutzer

    Frage

    von

    Beliebte Tags letzte 7 Tage

    Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

    Cookies and similar technologies

    We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


    By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


    Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


    Use of Utiq technology powered by your telecom operator


    We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

    The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

    It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

    The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

    • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
    • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

    By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

    You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.