We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.
Timo N.
Telekom hilft Team
vor 2 Monaten
Hallo @user_33fd6d,
eine generelle Übermittlung der Mobilfunkrufnummer wird mit der Tastenkombination *31# und dem Drücken auf den grünen Hörer aktiviert. Wurde dieser Schritt schon durchgeführt?
Gruß Timo
1
5
2 ältere Kommentare laden
user_33fd6d
Antwort
von
Timo N.
vor 2 Monaten
Mit der Uhr ging es nicht. Habe die Karte in ein Handy gelegt und den Code eingegeben. Dann wurde mir angezeigt, dass die Rufnummerunterdrückung aktiviert wurde... Hab es dann nochmal versucht mit dem Gleichen Ergebnis... Hab die Karte wieder zurück in die Uhr und die Nummer wird weiterhin als Anonym angezeigt .. und jetzt?
0
Michael Pa.
Telekom hilft Team
Antwort
von
Timo N.
vor 2 Monaten
Hi @isabel.martos,
habe gesehen, dass man dir bereits beim telefonischen Kundenservice geholfen hat. Falls du noch Fragen hast, lass es mich wissen.
Viele Grüße
Michael
0
lejupp
Antwort
von
Timo N.
vor 2 Monaten
Mit der Uhr ging es nicht. Habe die Karte in ein Handy gelegt und den Code eingegeben. Dann wurde mir angezeigt, dass die Rufnummerunterdrückung aktiviert wurde... Hab es dann nochmal versucht mit dem Gleichen Ergebnis... Hab die Karte wieder zurück in die Uhr und die Nummer wird weiterhin als Anonym angezeigt .. und jetzt?
Mit der Uhr ging es nicht. Habe die Karte in ein Handy gelegt und den Code eingegeben. Dann wurde mir angezeigt, dass die Rufnummerunterdrückung aktiviert wurde... Hab es dann nochmal versucht mit dem Gleichen Ergebnis... Hab die Karte wieder zurück in die Uhr und die Nummer wird weiterhin als Anonym angezeigt .. und jetzt?
For the record und weil es mir gerade aufgefallen ist: Ich glaube, oben steht der falsche Code. Codes mit * am Anfang schalten Funktionen ein, Codes mit # am Anfang schalten Funktionen aus.
Da "die Funktion" hier nicht "Rufnummernanzeige", sondern "Unterdrückung der Rufnummernanzeige" heißt, muss man die Rufnummernunterdrückung mit #31# ausschalten damit die eigene Rufnummer beim Angerufenen angezeigt wird.
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Timo N.
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von
user_33fd6d