We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.
Sebastian S.
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
herzlich willkommen in der Telekom hilft Community.
Apps lassen sich nicht löschen oder deinstallieren. Haben Sie ein Beispiel für mich?
Gruß
Sebastian S.
0
27
Ältere Kommentare anzeigen
Thorsten N.112
Antwort
von
Sebastian S.
vor 2 Jahren
Hallo , das Ganze habe ich heute mal durch gespielt und auf 12 Jahre rauf gesetzt da ich You Tube auch für meinen Sohn sperren wollte. Bin zu dem Ergebnis gekommen das noch nicht einmal mehr die Fernsehsender(z.B. Martin Rütter) mehr liefen. Ich musste jedes mal den PIN Code eingeben um eine Freigabe des Senders zu bekommen oder eine 4 Std Freigabe zu bekommen wo You Tube dann auch wieder läuft. Es muss doch eine Möglichkeit geben Apps zu sperren oder aus zu blenden, so das sie nicht sichtbar sind.
an meinem Samsung Fernseher war die App nach dem anlegen eines PIN Codes in 1 Min. gesperrt. Anscheinend hat sich seit 2020 nicht viel getan. Schade.....
0
Nico Be.
Telekom hilft Team
Antwort
von
Sebastian S.
vor 2 Jahren
Guten Tag @Thorsten N.112,
vielen Dank für das freundliche Gespräch.
Wie besprochen, habe ich bei meinen Kolleg*innen aus der Fachabteilung nachgehakt, ob man YouTube auf dem Media Receiver 201 sperren kann.
Sobald ich eine Rückmeldung habe, melde ich mich wieder bei dir.
Bis dahin wünsche ich dir noch einen sonnigen Sonntag.
Liebe Grüße
Nico Be.
0
Nico Be.
Telekom hilft Team
Antwort
von
Sebastian S.
vor 2 Jahren
Guten Abend @Thorsten N.112,
leider habe ich wie erwartet keine positive Nachricht.
Man kann auf dem Media Receiver keine einzelnen Apps sperren.
Liebe Grüße
Nico Be.
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Sebastian S.
familie-donath
vor 4 Jahren
Auch meine Kinder gucken fern ohne PIN Eingabe über die Mediathek. Das ist eine absolut schlech!
0
2
Anonymous User
Antwort
von
familie-donath
vor 4 Jahren
Das ist eine absolut schlecht
.....von Dir @familie-donath
Im MediaReceiver über Einstellungen zu Kinder u. Jugenschutz.
Dort alle gelben Schlösser versperren und das Kästchen darunter auch markieren.
Dann geht auch in der Mediathek nichts mehr.
0
Lisa K.
Telekom hilft Team
Antwort
von
familie-donath
vor 4 Jahren
wie ist der aktuelle Stand? Konntest du die Sperre einrichten?
Liebe Grüße
Lisa K.
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
familie-donath
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von
om1