Gelöst

MagentaTV Smart (unterwegs) - Mobile Hotspot

vor 3 Jahren

Guten Abend,

 

ich hatte im Urlaub keine Möglichkeit, MagentaTV (im Tarif ist Smart enthalten) über meinen Laptop zu schauen. (Beim Smartphone war das ohne Weiteres möglich).

 

Grund (vermutlich): Ich habe im Laptop keine SIM-Karte, sondern verbinde mich über das Smartphone via Mobile Hotspot (Smartphone ist im Telekom-Netz angemeldet (WiFi ausgeschaltet!). 

Nach der Anmeldung und Aufruf eines beliebiges Films (live oder Megathek) erhalte ich folgende Fehlermeldung:

 

twssnoopy_0-1636820703413.png

 

 

Nun habe ich das zur Verifizierung noch einmal bei mir zuhause nachgestellt. Im Heimnetz ohne Probleme. Dann sowohl beim Smartphone als auch beim Laptop WiFi ausgeschaltet und wieder via Mobile Hotspot verbunden. Das gleiche Problem tritt auf.

 

Frage wäre: Warum funktioniert das nicht via Hotspot - der Hotspot verweist doch auf das Telekom-Netz. Das wäre ja echt doof, wenn man dafür extra eine zusätzliche SIM-Karte benötigen würde.

 

Möglicherweise gibt es aber dafür eine Lösung bzw. es ist ein anderes Problem - nur erschließt sich mir nicht, welches das sein könnte, da die Funktionalität ja im Heimnetz via WiFi gegeben ist.

 

Danke schon mal für Feedback. Michael

 

1032

11

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 3 Jahren

    @Thunder99 

    @Gelöschter Nutzer 

     

    ES FUNKTIONIERT! - Danke. Problem war übrigens nicht die UID, sondern die APN -Adresse (.de zu viel) nur internet.telekom.

     

    So rein aus Interesse, falls es jemand weiß: Wieso funktioniert das nicht über IP6 Verbindung?

     

    Ansonsten vielen Dank für die Hilfe und schönes Wochenende. Michael

     

    0

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.