• abbrechen
        Suchergebnisse werden angezeigt für 
        Stattdessen suchen nach 
        Meintest du: 
        Antworten
        Gelöst

        Lights on but wifi still doesn’t work

        1 Sterne Mitglied
        1 Sterne Mitglied
        Beitrag: 6 von 11
        @UlrichZ the technician came by Friday and opened the line.. the wlan lights and the status lights are on. When I do the inital set up on speedport.ip I get a message that a connection could not be established. All the wiring looks correct from the pictures...
        Highlighted
        Community Guide
        Community Guide
        Beitrag: 7 von 11

        @chai.vijayakumar  schrieb:
        @UlrichZ the technician came by Friday and opened the line.. the wlan lights and the status lights are on.

        Yes, but the Link-LED must be on, too. There is no Internet access without a DSL connection (or fiber optic connection).

         

        You have to report a malfunction:

         

        http://telekom.de/stoerung

         

        Can you open this page via WLAN or LAN connection?

         

        http://speedport.ip

         

        If yes, please switch the language to English and choose the Status-Button. Than look a the Firmware version. If it is not this version.

         

        https://www.telekom.de/hilfe/geraete-zubehoer/router/speedport-smart-3/firmware-speedport-smart-3

         

        download the actual one and install it.

         

        So that the Telekom teamies can help you, please enter here:

         

        https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile%3Atelekom-custom-user-pro...

         

        your contact details, which only the Telekom Teamies have access to.


        Greetings Ulrich

         

        Meine Signatur: Der wichtigste Link für Speedport Nutzer/innen:
        http://speedport.ip/html/login/status.html
        Achtung: Beim Speedport Pro gilt folgender Link http://speedport.ip/0.1/gui/status/

        1 Sterne Mitglied
        1 Sterne Mitglied
        Beitrag: 8 von 11
        Thank you!! I have the updated firmware so that’s good!! I have updated my info on the link as well, thanks so much for your guidance
        Community Guide
        Community Guide
        Beitrag: 9 von 11

        @chai.vijayakumar : I've just asked the Telekom Teamies for help for your Internet access.

         

        Greetings Ulrich

        Meine Signatur: Der wichtigste Link für Speedport Nutzer/innen:
        http://speedport.ip/html/login/status.html
        Achtung: Beim Speedport Pro gilt folgender Link http://speedport.ip/0.1/gui/status/

        Telekom hilft Team
        Telekom hilft Team
        Lösung
        Akzeptiert von
        Beitrag: 10 von 11
        Hello @chai.vijayakumar

        I had a look at your contract and your line. I've reset your line one more time. Does it work now? Are you able to set up your Router now?

        Greetings

        Karsten L.
        Damit ich schnell weiterhelfen kann, füllen Sie bitte in Ihren Benutzerdaten die Felder „Kundennummer“ und/oder „Telefonnummer“ aus. Über folgenden Link gelangen Sie sofort zur richtigen Stelle in Ihrem Profil http://bit.ly/Kundeninfos Im Anschluss freue ich mich über eine kurze Rückmeldung.