Solved
Speedport Smart 3 restarting.
4 years ago
Hi all,
Since a week or so, my Speedport Smart 3 started randomly restarting now and then. It did it before and a technician came by, swapped some cables and it seemed fixed. Good download (180mbit/s) and good upload (40mbit/sec) which goes with my rate/tariff.
The error log from the IP-adress is:
09.05.2021 19:05:29(R007) DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht). DSL-Upstream: <46719>, DSL-Downstream: <222651>.
09.05.2021 19:05:29(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
09.05.2021 19:03:58(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <MSI>, Mac-Adresse: <34:E1:2D:F6:91:7C>
09.05.2021 19:03:18(R008) DSL-Synchronisation beginnt (Training).
09.05.2021 19:03:03(R019) PPPoE-Fehler: Unbekannter Fehler. (Unkown error, status is 5.)
09.05.2021 19:03:03(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 3 getrennt.
09.05.2021 19:03:03(R106-2) Info: PADT Paket wurde vom HG gesendet. Grund: Neustart des HG oder manuelle Internettrennung des Benutzers.
09.05.2021 19:03:01(R006) DSL antwortet nicht (keine DSL-Synchronisierung).
09.05.2021 19:03:00(R017) PPPoE-Fehler: PPPoE-Server meldet einen Systemfehler: (Terminating on signal SIGTERM.)
What I did change, just after this errors was an update on firmware, I am not an expert in these things but would find it surprising if this would cause the problem since there was and "Unknown error, status is 5". Of course this could be a reason.
If you need more information don't hesitate to ask.
Best wishes,
Tibo
886
0
9
This could help you too
27 days ago
50
0
1
6 years ago
343
0
3
Popular tags last 7 days
You might also be interested in
Request purchasing advice
Fill out our online contact form quickly and easily so that we can advise you personally in a timely manner.
View offers
Informieren Sie sich über unsere aktuellen Internet-Angebote.
4 years ago
Do you still have the same problem after updating your speed port? Did it happen again?
Regards
Karsten L.
0
3
from
4 years ago
Good Morning @Karsten L.
Yes, as I am writing it is restarting. The error looks different from before (This is quite long).
10.05.2021 11:03:02(A103) Das Gerät mit der Firmware Version <010137.4.8.001.0> kontaktiert den Konfigurations-Service.
10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38,
10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38,
10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38,
10.05.2021 11:02:51(ME104) Router sendet Präfix 2003:c9:f717:7c1b::/64 ins LAN
10.05.2021 11:02:48(P003) Einwahl Router hat Präfix 2003:c9:f717:7c00::/56 von ISP zugewiesen bekommen.
10.05.2021 11:02:48(P005) DNSv6 Server 2003:180:2:8000::53,2003:180:2:8100::53 wurden erfolgreich aktualisiert
10.05.2021 11:02:44(P002) Vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IPv6-Adresse: fe80::2a8a:1cff:feef:e21e
10.05.2021 11:02:44(P001) Vom Internetanbieter zugewiesene WAN IPv6-Adresse: 2003:c9:f7ff:17ae:66cc:22ff:fe0e:116c
10.05.2021 11:02:43(PAM001) Internetverbindung wurde mit der Download-Bandbreite: 208481 kbit/s und der Upload-Bandbreite: 43976 kbit/s hergestellt.
10.05.2021 11:02:43(R010-3) Internetverbindung wurde hergestellt. Die vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IPv4-Adresse: <62.155.246.51>
10.05.2021 11:02:43(R022) Die vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IP-Adresse: 79.219.65.38
10.05.2021 11:02:39(R104) Info: PADS Paket wurde vom HG empfangen
10.05.2021 11:02:39(R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:39(R102) Info: PADO Paket wurde vom HG empfangen
10.05.2021 11:02:39(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:36(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:33(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:30(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:27(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:24(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:21(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:18(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:15(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:12(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:09(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:06(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:02:02(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:59(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:56(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:53(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:51(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <DESKTOP-EDUC8LC>, Mac-Adresse: <54:8C:A0:DF:82:85>
10.05.2021 11:01:49(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:46(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:43(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:40(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:37(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <MSI>, Mac-Adresse: <34:E1:2D:F6:91:7C>
10.05.2021 11:01:37(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:34(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:31(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:28(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:25(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:22(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:19(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:16(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
10.05.2021 11:01:13(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 3 getrennt.
10.05.2021 11:01:13(R106-1) Info: PADT Paket wurde vom HG gesendet. Grund: Vorher gesendete LCP Echo Anfragen wurden von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 11:01:05(R021) Verbindung getrennt: Die Gegenstelle beantwortet keine LCP-Echo-Anfragen.
10.05.2021 11:01:05(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 11:00:34(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 11:00:03(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:59:33(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:59:02(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:51:02(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:50:31(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:50:01(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
10.05.2021 10:49:30(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.
0
from
4 years ago
Your Connection will get disconnected on purpose once. If that doesn't help I'll have to swap your current Router.
Regards
Karsten L.
0
from
4 years ago
Good for me, currently working on LTE from my phone.
I will look whether it restarts in the future.
Regards,
Tibo
0
Unlogged in user
from
Accepted Solution
accepted by
4 years ago
Regards
Karsten L.
0
0
4 years ago
Regards
Karsten L.
0
3
from
4 years ago
Hello,
Sorry for the late reply, I was not at home so could not check the data.
Yesterday: all the lights accept "service" stopped lighting for a little while but internet has not been lost and also no error on the system messages. Also across last days no errors have showed up.
I guess the reset/magic you did has worked.
Kind regards,
Tibo
0
from
4 years ago
Hello,
Would you believe it; it works since the reset (12 days) without any problem.
Today I receive a message from Telekom that my "fault report has been canceled" and 2 hours later it falls out again.
I am not able to connect to the device in order to check what the error is at the moment.
Will give you an update asap.
* update; just checked the error and none show - everything normal. Except the earlier ones had time 00:00:00:... and read through them it's just my system restarting and sending PADI / PADR packets ...
0
from
4 years ago
thank you for the update.
If there are any other questions or problems, please don't hesitate to message us again.
Kind regards Nico B.
0
Unlogged in user
from
Unlogged in user
from