Internet connection is shown, but no access. (Internet zeigt verbunden, aber kein Zugriff)

vor 4 Stunden

Hello,

I made a DSL contract with Telekom online about 1.5 weeks ago. The original activation date was in December. When I asked at a Telekom Shop if it could be activated earlier, they told me that if I provide my Leitungs-ID, activation would be possible sooner.

To get the Leitungs-ID, I bought a Zyxel Speedlink 5501 DSL router and sent my Leitungs-ID. Then I entered my Telekom login data manually on the router. The router shows that the internet connection is active (DSL connected, internet light is green, an IP address is assigned, upstream and downstream data available).

But I still cannot open any websites.

Most pages do not load, and some pages redirect me to the Anschlussinfo page.

I called customer service many times, but nothing has changed yet.

Also, I cannot log in to my Telekom account on the app or website.

Can someone please check if my line is really activated and set up correctly? It looks like something is still missing.

Thank you.

German translation:

Hallo,

ich habe vor etwa 1,5 Wochen einen DSL-Vertrag bei der Telekom abgeschlossen. Der ursprüngliche Aktivierungstermin war im Dezember. Im Telekom Shop wurde mir gesagt, dass eine frühere Aktivierung möglich ist, wenn ich meine Leitungs-ID angebe.

Um die LeitungsID zu bekommen, habe ich einen Zyxel Speedlink 5501 Router gekauft und eingerichtet. Ich habe meine Telekom Zugangsdaten manuell eingetragen, da die automatische Einrichtung nicht funktioniert.

Der Router zeigt an, dass die Internetverbindung aktiv ist (DSL synchron, Internet-LED ist grün, IP-Adresse wurde vergeben).

Aber ich kann trotzdem keine Webseiten öffnen.

Die meisten Seiten laden nicht, und einige leiten mich auf die Telekom „Anschlussinfo“-Seite weiter.

Ich habe bereits mehrmals beim Kundenservice angerufen, aber bisher hat sich nichts geändert.

Außerdem kann ich mich weder in der Telekom App noch auf der Website in mein Konto einloggen.

Könnte bitte jemand prüfen, ob meine Leitung wirklich vollständig aktiviert und richtig freigeschaltet wurde? Es sieht so aus, als würde noch etwas fehlen.

Vielen Dank!

Hinweis

Dieser Beitrag wurde von Waage1969 am 19.11.2025 18:05 eskaliert.

25

0

8

    • vor 4 Stunden

      Invoicing starts at the contractual date - which according what you have written still seems to be December.

      Or have you received a modified "Auftragsbestätigung" with an earlier date?

      7

      von

      vor 2 Stunden

      Hi Sören, sorry I was busy with something. I am available now.

      0

      von

      vor 2 Stunden

      Thank you for the pleasant call @KeremK.

       

      Your order had the start date 14th November 2025, but unfortunately the order got stuck in our system, and we need to resolve the issue.

       

      The ticket was already entered into our system on the 17th, and we are waiting for a solution.

       

      I'll keep an eye on the ticket and let you know as soon as something changes.

       

      Sören

      von

      vor einer Stunde

      Thank you as well, at least everything is more clear now :)

      0

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