Internet connection is shown, but no access. (Internet zeigt verbunden, aber kein Zugriff)

vor einem Monat

Hello,

I made a DSL contract with Telekom online about 1.5 weeks ago. The original activation date was in December. When I asked at a Telekom Shop if it could be activated earlier, they told me that if I provide my Leitungs-ID, activation would be possible sooner.

To get the Leitungs-ID, I bought a Zyxel Speedlink 5501 DSL router and sent my Leitungs-ID. Then I entered my Telekom login data manually on the router. The router shows that the internet connection is active (DSL connected, internet light is green, an IP address is assigned, upstream and downstream data available).

But I still cannot open any websites.

Most pages do not load, and some pages redirect me to the Anschlussinfo page.

I called customer service many times, but nothing has changed yet.

Also, I cannot log in to my Telekom account on the app or website.

Can someone please check if my line is really activated and set up correctly? It looks like something is still missing.

Thank you.

German translation:

Hallo,

ich habe vor etwa 1,5 Wochen einen DSL-Vertrag bei der Telekom abgeschlossen. Der ursprüngliche Aktivierungstermin war im Dezember. Im Telekom Shop wurde mir gesagt, dass eine frühere Aktivierung möglich ist, wenn ich meine Leitungs-ID angebe.

Um die LeitungsID zu bekommen, habe ich einen Zyxel Speedlink 5501 Router gekauft und eingerichtet. Ich habe meine Telekom Zugangsdaten manuell eingetragen, da die automatische Einrichtung nicht funktioniert.

Der Router zeigt an, dass die Internetverbindung aktiv ist (DSL synchron, Internet-LED ist grün, IP-Adresse wurde vergeben).

Aber ich kann trotzdem keine Webseiten öffnen.

Die meisten Seiten laden nicht, und einige leiten mich auf die Telekom „Anschlussinfo“-Seite weiter.

Ich habe bereits mehrmals beim Kundenservice angerufen, aber bisher hat sich nichts geändert.

Außerdem kann ich mich weder in der Telekom App noch auf der Website in mein Konto einloggen.

Könnte bitte jemand prüfen, ob meine Leitung wirklich vollständig aktiviert und richtig freigeschaltet wurde? Es sieht so aus, als würde noch etwas fehlen.

Vielen Dank!

Hinweis

Dieser Beitrag wurde von Waage1969 am 19.11.2025 18:05 eskaliert.

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0

13

    • vor einem Monat

      Invoicing starts at the contractual date - which according what you have written still seems to be December.

      Or have you received a modified "Auftragsbestätigung" with an earlier date?

      12

      von

      vor 30 Tagen

      KeremK

      I’ve already used about 100 GB of mobile data while waiting

      Hi @Sören G. ,

      I just received a call from Telekom, and they told me that my activation can only start in December and can’t be moved earlier. They also said the only option would be to cancel the contract and make a new one, but even then there’s no guarantee it would be activated sooner.

      Could you please let me know if this is really the case?

      I’ve already used about 100 GB of mobile data while waiting, so I’m really hoping there’s another solution.

      Thanks,

      Kerem

      KeremK

      I’ve already used about 100 GB of mobile data while waiting

      In which time span? Using a Telekom mobile contract? If so possibly a Teamie could give you an additional amount of data to cope with basic needs (e.g. video streaming will probably soon eat it up)

      von

      vor 29 Tagen

      In 2 weeks, I am unfortunately not using a Telekom tariff. 

      0

      von

      vor 29 Tagen

      Too pity. :-/ In that case we were able to book some more data volume. 😕 

       

      Kind regards Sven

      Uneingeloggter Nutzer

      von

    Uneingeloggter Nutzer

    von

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