Solved

Mietgerät zurückgegeben aber noch im Vertrag

2 years ago

Hallo,

ich habe heute nachdem ich mal wieder die Rechnung durch gegangen bin fest gestellt das noch der Speedport W925V als Mietgerät enthalten ist, allerdings haben wir diesen damals (genau weiß ich nicht mehr wann) zurückgegeben da ich von meinem Sohn eine Fritzbox erhalten habe.

 

Wie kann man jetzt herausfinden ob das Gerät jemals bei der Telekom angekommen ist? Leider habe ich auch keine Unterlagen mehr.

 

Da das alles mein Sohn macht liegt im Profil seine Telefonnummer und er ist jederzeit erreichbar für Telefonische Rückfragen.

 

MFG

271

5

  • 2 years ago

    Roland51

    Wie kann man jetzt herausfinden ob das Gerät jemals bei der Telekom angekommen ist? Leider habe ich auch keine Unterlagen mehr.

    Wie kann man jetzt herausfinden ob das Gerät jemals bei der Telekom angekommen ist? Leider habe ich auch keine Unterlagen mehr.

     

    Roland51

    Wie kann man jetzt herausfinden ob das Gerät jemals bei der Telekom angekommen ist? Leider habe ich auch keine Unterlagen mehr.

     


    Unter der 08003301000 anrufen und nachfragen, ob der Router jemals angekommen ist.

    Da würde ich aber nicht von ausgehen, denn sonst hätten sie eine Bestätigung des Eingangs bekommen.

    Wenn der Router nicht eingegangen ist, hilft nur die Sendungsnummer ihrer Rücksendung.

    Haben sie keine Sendungsnummer mehr, würde ich es schnellstens der Telekom mitteilen.

    Dann kann der Mietvertrag gekündigt werden, aber da sie die Rücksendung nicht beweisen können,

    muss Schadenersatz gezahlt werden. Dieser wird tagesaktuell berechnet, was auch immer das heißt.

    0

  • 2 years ago

    Hallo @Roland51,

     

    in welchem Zeitfenster würde ein Rückruf von uns am besten passen?

    Bitte dann auch die Kundendaten zur Legitimation bereithalten.

     

     

    Grüße Detlev K.

    2

    Answer

    from

    2 years ago

    Hallo @Detlev K. ,

    Uhrzeit ist völlig egal, eigentlich immer Erreichbar.

    Answer

    from

    2 years ago

    Hallo  @Roland51,

     

    vielen Dank für das Gespräch.

    Ich habe den Router nun für Sie gekündigt.

     

     

    Grüße Detlev K.

    Unlogged in user

    Answer

    from

  • Accepted Solution

    accepted by

    2 years ago

    Hallo  @Roland51,

     

    vielen Dank für das Gespräch.

    Ich habe den Router nun für Sie gekündigt.

     

     

    Grüße Detlev K.

    0

Unlogged in user

Ask

from

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.