Solved

Speedport Smart 3 restarting.

4 years ago

Hi all,

Since a week or so, my Speedport Smart 3 started randomly restarting now and then. It did it before and a technician came by, swapped some cables and it seemed fixed. Good download (180mbit/s) and good upload (40mbit/sec) which goes with my rate/tariff. 
The error log from the IP-adress is: 

09.05.2021 19:05:29(R007) DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht). DSL-Upstream: <46719>, DSL-Downstream: <222651>.

09.05.2021 19:05:29(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

09.05.2021 19:03:58(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <MSI>, Mac-Adresse: <34:E1:2D:F6:91:7C>

09.05.2021 19:03:18(R008) DSL-Synchronisation beginnt (Training).

09.05.2021 19:03:03(R019) PPPoE-Fehler: Unbekannter Fehler. (Unkown error, status is 5.)

09.05.2021 19:03:03(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 3 getrennt.

09.05.2021 19:03:03(R106-2) Info: PADT Paket wurde vom HG gesendet. Grund: Neustart des HG oder manuelle Internettrennung des Benutzers.

09.05.2021 19:03:01(R006) DSL antwortet nicht (keine DSL-Synchronisierung).

09.05.2021 19:03:00(R017) PPPoE-Fehler: PPPoE-Server meldet einen Systemfehler: (Terminating on signal SIGTERM.)

What I did change, just after this errors was an update on firmware, I am not an expert in these things but would find it surprising if this would cause the problem since there was and "Unknown error, status is 5". Of course this could be a reason. 

 

If you need more information don't hesitate to ask. 

 

Best wishes,

Tibo

886

0

9

    • 4 years ago

      Good Morning @tibodk

      Do you still have the same problem after updating your speed port? Did it happen again?

      Regards
      Karsten L.

      0

      3

      from

      4 years ago

      Good Morning @Karsten L. 

       

      Yes, as I am writing it is restarting. The error looks different from before (This is quite long). 

      10.05.2021 11:03:02(A103) Das Gerät mit der Firmware Version <010137.4.8.001.0> kontaktiert den Konfigurations-Service.

      10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38, 

      10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38, 

      10.05.2021 11:02:52(V101) Die Internet Telefonie Verbindung wurde erfolgreich hergestellt: IP-Adresse: 79.219.65.38,

      10.05.2021 11:02:51(ME104) Router sendet Präfix 2003:c9:f717:7c1b::/64 ins LAN

      10.05.2021 11:02:48(P003) Einwahl Router hat Präfix 2003:c9:f717:7c00::/56 von ISP zugewiesen bekommen.

      10.05.2021 11:02:48(P005) DNSv6 Server 2003:180:2:8000::53,2003:180:2:8100::53 wurden erfolgreich aktualisiert

      10.05.2021 11:02:44(P002) Vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IPv6-Adresse: fe80::2a8a:1cff:feef:e21e

      10.05.2021 11:02:44(P001) Vom Internetanbieter zugewiesene WAN IPv6-Adresse: 2003:c9:f7ff:17ae:66cc:22ff:fe0e:116c

      10.05.2021 11:02:43(PAM001) Internetverbindung wurde mit der Download-Bandbreite: 208481 kbit/s und der Upload-Bandbreite: 43976 kbit/s hergestellt.

      10.05.2021 11:02:43(R010-3) Internetverbindung wurde hergestellt. Die vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IPv4-Adresse: <62.155.246.51>

      10.05.2021 11:02:43(R022) Die vom Internetanbieter zugewiesene Gateway-IP-Adresse: 79.219.65.38

      10.05.2021 11:02:39(R104) Info: PADS Paket wurde vom HG empfangen

      10.05.2021 11:02:39(R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:39(R102) Info: PADO Paket wurde vom HG empfangen

      10.05.2021 11:02:39(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:36(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:33(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:30(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:27(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:24(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:21(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:18(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:15(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:12(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:09(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:06(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:02:02(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:59(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:56(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:53(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:51(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <DESKTOP-EDUC8LC>, Mac-Adresse: <54:8C:A0:DF:82:85>

      10.05.2021 11:01:49(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:46(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:43(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:40(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:37(W001) WLAN-Station vom <5.0> Ghz Frequenzband abgemeldet: Rechnername: <MSI>, Mac-Adresse: <34:E1:2D:F6:91:7C>

      10.05.2021 11:01:37(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:34(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:31(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:28(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:25(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:22(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:19(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:16(R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet

      10.05.2021 11:01:13(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 3 getrennt.

      10.05.2021 11:01:13(R106-1) Info: PADT Paket wurde vom HG gesendet. Grund: Vorher gesendete LCP Echo Anfragen wurden von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 11:01:05(R021) Verbindung getrennt: Die Gegenstelle beantwortet keine LCP-Echo-Anfragen.

      10.05.2021 11:01:05(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 11:00:34(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 11:00:03(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:59:33(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:59:02(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:51:02(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:50:31(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:50:01(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      10.05.2021 10:49:30(R107) Info: Die LCP Echo Anfrage wurde von der netzseitigen Schnittstelle nicht beantwortet.

      0

      from

      4 years ago

      Alright, I'll do a Line reset within the next 15 Minutes if that is okay for you?
      Your Connection will get disconnected on purpose once. If that doesn't help I'll have to swap your current Router.

      Regards
      Karsten L.

      0

      from

      4 years ago

      Good for me, currently working on LTE from my phone. 
      I will look whether it restarts in the future. 

       

      Regards,

      Tibo

      0

      Unlogged in user

      from

    • Accepted Solution

      accepted by

      4 years ago

      Alright, just did the Line-Reset right now. Please have a look at the Router log the next 24 Hours and keep me up to date.

      Regards
      Karsten L.

      0

      0

    • 4 years ago

      Hello, did the Router restart again or lost the connection?

      Regards
      Karsten L.

      0

      3

      from

      4 years ago

      Hello, 

      Sorry for the late reply, I was not at home so could not check the data. 

      Yesterday: all the lights accept "service" stopped lighting for a little while but internet has not been lost and also no error on the system messages. Also across last days no errors have showed up. 
      I guess the reset/magic you did has worked. 

       

      Kind regards,

      Tibo

      0

      from

      4 years ago

      Hello,

       

      Would you believe it; it works since the reset (12 days) without any problem. 
      Today I receive a message from Telekom that my "fault report has been canceled" and 2 hours later it falls out again. 

      I am not able to connect to the device in order to check what the error is at the moment. 
      Will give you an update asap. 

      * update; just checked the error and none show - everything normal. Except the earlier ones had time 00:00:00:... and read through them it's just my system restarting and sending PADI / PADR packets ... 

      0

      from

      4 years ago

      Good morning @tibodk,

      thank you for the update.
      If there are any other questions or problems, please don't hesitate to message us again.

      Kind regards Nico B.

      0

      Unlogged in user

      from

    Unlogged in user

    from

    This could help you too

    Solved

    in  

    907

    0

    8

    Solved

    277

    0

    3

    in  

    343

    0

    3

    Solved

    651

    0

    2

    Popular tags last 7 days

    Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...