Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
The worst company for foreigns!!
vor 5 Jahren
One month ago i went a shop of Telekom company to ask about internet. The worker guided me wrong and made me buy simcard and apply for Dsl in home. Then the long disturbing story began. Firstly the router come and was damaged. Then waited new roueter for 3 days. After it came, they said no connection in your area and we made appointment for the tecnical service and they said they called me but didnt have any call. So new appointment. And it didnt solve and they didnt come ever. I went for terminate the contract because i gonna move on another country. And They asked me to bring a document. And said the wrong place. So passed full of my day for this document. And in the end we realized i cannot have this document because i am already not registrated the city. And still no solution , passed more than 10 hours in shop and no result. Didnt use internet even for 1 time and for 1 month no solution. Such a ridiculous.
1035
0
9
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
853
4
3
353
0
3
vor 2 Jahren
179
0
1
58
0
1
Anonymous User
vor 5 Jahren
Ich versuche mal soweit es geht ins deutsche zu übersetzen.
Mehr kann ich an dieser Stelle nicht tun.
> Translated in German Language <
Die schlechteste Firma für Ausländer!!
Vor einem Monat bin ich in einen Laden der Telekom gegangen, um nach dem Internet zu fragen.
Der Mitarbeiter führte mich falsch und zwang mich, eine Simkarte zu kaufen und Dsl zu Hause zu beantragen.
Dann begann die lange verstörende Geschichte.
Zuerst kommt der Router und wurde beschädigt.
Danach warten 3 Tage lang auf einen neuen Router.
Nachdem dieser kam, sagten sie, dass keine Verbindung in Ihrer Nähe besteht und wir einen Termin für den technischen Dienst vereinbart haben und sie sagten, dass sie mich angerufen haben, aber keinen Anruf hatten.
So ein neuer Termin.
Und es löste sich nicht und sie kamen nie wieder.
Ich habe mich für die Kündigung des Vertrages entschieden, weil ich in ein anderes Land ziehen werde.
Und sie baten mich, ein Dokument mitzubringen.
Und sagte am falschen Ort.
So verging mein Tag für dieses Dokument.
Und am Ende haben wir erkannt, dass ich dieses Dokument nicht haben kann, weil ich die Stadt bereits nicht registriert habe.
Und immer noch keine Lösung, mehr als 10 Stunden im Geschäft und kein Ergebnis.
Hat das Internet nicht einmal für 1 Mal benutzt und für 1 Monat keine Lösung.
So lächerlich.
Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator
0
0
Anna J.
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
please excuse me for showing up this late.
I'm so sorry about what happened so far, sad to read that your road had to be this rocky.
Have you received a solution in the meantime? Otherwise, would you mind filling in your customer number and callback contact in your profile data? Find it here: http://bit.ly/Kundeninfos Those infos are only visible for you and us at the team.
Please give me a short note here in the thread, right after you saved your data, so that I can get in touch and finally find you a suitable solution.
Kind regards
Anna Si.
0
1
bsrgms0303
Antwort
von
Anna J.
vor 5 Jahren
Can you please check it back? I updated my information. And check my contats, young tariff, fees and bills... Which I made sure with the shopcenter before leaving country that ı dont need to pay something
0
Dishmaster
5 Sterne Mitgestalter*in
vor 5 Jahren
*The worker guided me wrong and made me buy simcard and apply for Dsl in home.*...
Long Story short, if you are not able to understand what a person offers you, if u dont understand the Language at all, dont buy anything?!
Oh, and its also very helpfull to move to another country without clearing the Situation before leaving.
So yeah, good Luck in solving your Problems.
2
5
Ältere Kommentare anzeigen
Anna J.
Antwort
von
Dishmaster
vor 5 Jahren
I'm glad that now everything is solved for you. If you should ever need assistance about issues regarding our company, I'll be happy to help.
Best wishes
Anna Si.
1