Gelöst

USB Festplatte an Speedport Smart

+1 weitere

vor 8 Jahren

Hallo zusammen,

wie kann ich die USB Festplatte am Speedport Smart für jeden Teilnehmer im Heimnetzwerk (LAN / WLAN / Smartphone / Tablet / TV ) sichtbar und zugänglich machen.

Kann man dann auch Nutzerspezifische Berechtigungen vergeben? Z.B. Eltern PC Schreib und Lese Berechtigung / Kinder Laptop nur Leseberechtigung?

 

Vielen Dank für eure Hilfe

21381

19

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 8 Jahren

    Hallo

    Man muss einfach einen in der Konfiguration unter Heimnetzwerk, Netzwerkspeicher, eine Freigabe aktivieren.

    Verschiedene Berechtigungen für unterschiedliche User ist leider nicht möglich.

    3

    Antwort

    von

    vor 8 Jahren

    Das was Du möchtest, wird von einer echten NAS geleistet und nicht von einem per USB an einem Router angeklemmten Laufwerk.

    Mal ganz abgesehen davon, dass (übrigens nicht nur an Speedports) die Performance grottenschlecht ist.

    Ein USB-Stick zum hausinternen hin-und-wieder- hin-her-kopieren OK. Aber echtes Netzlaufwerk? Lieber nicht...

    Antwort

    von

    vor 8 Jahren

    Ich habe gerade mal das USB-laufwerk an meinem Speedport Smart getestet und kann mir die Daten mit 23-25 MByte/s über WLAN herunter ziehen. Das finde ich nicht all zu schlecht - über WLAN habe ich auch auf andere Netzlaufwerke oft keinen schnelleren Zugriff.

    Gut, wenns mal ganz viel Download sein soll, nehme ich eine LAN-Verbindung Fröhlich

    Man muss es halt als das sehen, für was es gedacht ist: Ein zentrales Verzeichnis, auf das alle zugreifen können.

    Antwort

    von

    vor 8 Jahren

    Und hier noch die Geschwindigkeit über LAN: konstant 34 MByte/s

     

    Da auch die Geschwindigkeitswerte eines NAS vom WLAN und LAN begrenzt werden, sind die Unterschiede also gar nicht soo groß.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

24114

0

2

in  

4186

0

1

in  

562

0

4

in  

561

0

3

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.