Solved

Wie das Handy als Festnetz-Gerät mit nutzen

5 years ago

Hallo,
aktuell habe ich bei der  Telekom einen Festanschluss mit drei Nummern und zwei laufende Handyverträge.

Hardware ist ein Speed Port Smart 3 mit mehreren Handgeräten, sowie zwei Samsung-Handy.

Es leben zwei gehinderte Personen in der Wohnung, wobei sich die Handgeräte jetzt nach und nach verabschieden und eigentlich nur noch eins richtig funktioniert.
Die Idee ist, die Handys als Handgeräte fürs Festnetz mit zu benutzen. Im Internet gibt es dazu verschiedene Auskünfte, die teils gegensinnig sind, oder veraltet.

Als Nichtfachmann fallen mir die Begriffe Telekom-Router, Fritz-Box und IP-Anschluss auf. Hierzu gibt es bei Telekom die Vertragserweiterung „Zusätzliche Rufnummer für den Universal- oder IP-basierten Anschluss“ was ich aber überhaupt nicht verstanden habe.

Eine Chat-Unterhaltung mit der Telekom führte nach viermaliger Weiterleitung zu keinem Ergebnis, konkrete Fragen wurden teils ignoriert und der Satz „so geht es nicht“ gab mir nur Hinweis auf die Überforderung, bzw.  Inkompetenz der Mitarbeiter zum Thema, das ich nach einer halben Stunde beenden musste …
Ich hoffe hier konkretere Auskunft zu bekommen, egal mit welchem System.

Vielen Dank

Last Activity

5 years ago

from

517

1

This could help you too

Popular tags last 7 days

No tags found!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.