FNEB0008 - Bitte wählen Sie eine Vorwahl aus der Liste

vor einem Jahr

I have one issue while ordering a prepaid sim card with a issue: FNEB0008 - Bitte wählen Sie eine Vorwahl aus der Liste

 

Could you please help?

234

21

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    See here..

    https://telekomhilft.telekom.de/t5/Mobilfunk/Bestellvorgang-Fehlermeldung/td-p/5932286

     

    Call telekom hotline or wait for ...

     

    @Julia S. 

     

    Kundenservice Mobilfunk: 0800 33 02202 vom Handy: 2202

    0

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    Fill your profil with kundenr...telefonnumber..telefontimes..

     

    And know last 6 from iban nr

    0

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    Did you want a telportierung ??

     

    Here the text from solution from the above link in english..

    Thank you, I spoke to my colleagues by phone. This may be due to an unusual area code when porting the phone number (5 digits instead of 4 digits), the colleague had to look for the correct area code on the phone and apparently the automatic system on the homepage cannot assign it correctly...

    0

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    Hello somebody at home ? Problem resolved ?

     

    Back to the future Part 4

    0

  • 1 Sterne Mitglied

    vor einem Jahr

    Hello, no, problem is still there. I am typing my phone number in format starting with a 015… if I try differently the system is changing it. I called also a support, nothing.

    0

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    What means....nothing.. ,??

    What is your precall. 0123 or 01234

    4 or 5 signs

    And then your personal telnr

    0123..9876543

    Or

    01234...9876543

     

    What is your old provider .???

     

    Please wait for Teamie

    2

    Antwort

    von

    vor einem Jahr

    Do you want to portier your number to telekom.. and then its problem of telekom..

    Look at my link above...they have problem to portier your number..

    You have to say that to kundenservice that you want to portier. Or

    Wait for Teamie " href="https://telekomhilft.telekom.de/t5/Glossar/ Teamie /ta-p/4398648#glossar" target="_blank"> Teamie

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    0

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    @→Mataimaki← 

    Guten Morgen..leider kenn ich mich mit Portierung wenig aus und der user scheitert beim kundenservice...evtl wg englisch...

    Mein englisch ist schon 52 jahre altes schulenglisch. Wenig flüssig.  .und brüchig..

     

    Kannst du einen Teamie um Hilfe bitten ??

     

    Danke 1000fach

    1

    Antwort

    von

    vor einem Jahr

    Thank you for your message, @Anica Plecic.

     

    I would be happy to help you with the problem. But to do this, please fill out and save your contact details. use the following link for that: 

     https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:telekom-custom-user-profile-userdata

    If you did that, please write to me again here. I'll call you then. Fröhlich 

     

    Kind regards 

    Carolin L. 

  • 1 Sterne Mitglied

    vor einem Jahr

    Dear Caroline, I fulfilled my data. 
    Thank you, I will wait for your call.

    8

    Antwort

    von

    vor einem Jahr

    Thank you for your reply, @Anica Plecic.

     

    I'm still so sorry that I couldn't find a solution.

    Nevertheless, I wish you all the best for the future.

     

    Kind regards 

    Carolin L. 

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor einem Jahr

    Ok..lebara hat 2022 den provider gewechsel vorher telekom und jetzt 02

    ..ohne garantie...

    ..muss nicht auslöser des problems sein..

    ..kenn mich mit portierung nicht aus.

    Aber...

    ..evtl in english übersetzen und TE geben..

     

     

     

    Dann sollte der TE das eben andersrum machen und bei lebara die portierung nach telekom beantragen. ..

    Nur ein beispiel..

     

    https://praxistipps.chip.de/lebara-rufnummer-mitnehmen-so-gehts_147774

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

1 Sterne Mitglied

in  

369

0

2

Gelöst

1 Sterne Mitglied

in  

182

0

3

Gelöst

in  

730

0

2