Antworten
Gelöst

Lights on but wifi still doesn’t work

1 Sterne Mitglied
1 Sterne Mitglied
Beitrag: 1 von 11

The wlan and status lights are on for the smartbox device but not able to connect to wifi. Any help?

2 AKZEPTIERTE LÖSUNGEN

Akzeptierte Lösungen
Telekom hilft Team
Telekom hilft Team
Lösung
Akzeptiert von
Beitrag: 10 von 11
Hello @chai.vijayakumar

I had a look at your contract and your line. I've reset your line one more time. Does it work now? Are you able to set up your Router now?

Greetings

Karsten L.
Damit ich schnell weiterhelfen kann, füllen Sie bitte in Ihren Benutzerdaten die Felder „Kundennummer“ und/oder „Telefonnummer“ aus. Über folgenden Link gelangen Sie sofort zur richtigen Stelle in Ihrem Profil. Im Anschluss freue ich mich über eine kurze Rückmeldung.
1 Sterne Mitglied
1 Sterne Mitglied
Lösung
Akzeptiert von
Beitrag: 11 von 11
Hi!!! It works now, thank you so much!!
10 ANTWORTEN 10
Community Guide
Community Guide
Beitrag: 2 von 11

@chai.vijayakumar  schrieb:

The wlan and status lights are on for the smartbox device but not able to connect to wifi. Any help?


What kind of "smartbox device" do you mean/use? Do you mean an Internet Access Device like a Speedport or a FRITZ!Box or do you mean a special Smart Home Base.

 

If you mean a Telekom Speedport please use this link:

 

http://speedport.ip/html/login/status.html

 

and tell us the name of the device.

 

Regards Ulrich

Meine Signatur: Der wichtigste Link für Speedport Nutzer/innen:
http://speedport.ip/html/login/status.html
Achtung: Beim Speedport Pro gilt folgender Link http://speedport.ip/2.0/gui/status/

Highlighted
1 Sterne Mitglied
1 Sterne Mitglied
Beitrag: 3 von 11
@UlrichZ hi, I have a speedport smart 3
1 Sterne Mitglied
1 Sterne Mitglied
Beitrag: 4 von 11
Also the link you provided does not work for me😕
Community Guide
Community Guide
Beitrag: 5 von 11

@chai.vijayakumar : Please check, if your Speedport Smart 3 works with the actual firmware 010137.3.0.005.3:

 

https://www.telekom.de/hilfe/geraete-zubehoer/router/speedport-smart-3/firmware-speedport-smart-3

 

If not, please try to actualize the firmware. Do the problems still exist after that?

 

Greetings Ulrich

Meine Signatur: Der wichtigste Link für Speedport Nutzer/innen:
http://speedport.ip/html/login/status.html
Achtung: Beim Speedport Pro gilt folgender Link http://speedport.ip/2.0/gui/status/