Zeitstempel-Angaben in der Community

vor 6 Jahren

Vollständiger Zeitstempel

= Datum mit Uhrzeit
(wann etwas genau geschah, sei es z. B. einen Thread neu erstellt zu haben oder sei es bei einer Fehlermeldung, wann genau etwas aufgerufen oder ausgelöst wurde, was zu dem Fehlverhalten führte bzw. es sichtbar machte)

 

Anzeige der absoluten Zeit (Beitrag)

 

Anzeige der relativen ZirkaZeit (Beitrag)

  • Wird u. a. angewandt, wenn man sich in der Community befindet, ohne sich angemeldet zu haben.
  • Ist die Standardeinstellung für ein Community-Profil. Sieht man also auch, wenn man sich mit einem Account in der Community angemeldet hat, ohne für den Account die entsprechende Einstellung verändert zu haben.
  • Ist nur ein grober Relativwert,
    wenn Zeitdifferenz zwischen Seitenaufruf und (Erst-)Erstellung des Beitrags weniger als 60 Minuten in Minuteneinheiten beispielsweise
    grafik.png,
    oder
    wenn Zeitdifferenz zwischen Seitenaufruf und (Erst-)Erstellung des Beitrags mindestens 60 Minuten gerundet in Stunden-, Tage- oder noch größeren Zeit-Einheiten beispielsweise
    grafik.png
  • Ist demnach nicht der genaue Wert, welchen die Telekom mit dem Begriff "Zeitstempel-Angabe" meint.

961

0

Uneingeloggter Nutzer

Wiki

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

3098

0

1

Telekom hilft Team

in  

3676

0

0

Community Manager

in  

17543

14

102

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.