Gelöst

Meine t-online e-mail Adresse lässt sich in Outlook 2019 nicht einrichten.

vor 5 Jahren

Ich habe versucht über die Funktion "Konto manuell einrichten" meine T-Online email Adresse in Outlook 2019 einzurichten. Als Kontotyp habe ich IMAP gewählt. Für eingehende E-Mail habe ich den Server "secureimap.t-online.de", Port 993 und die Verschlüsselungsmethode SSL/TLS gewählt (war voreingestellt) gewählt. Für ausgehende E-mail habe ich den Server "securesmtp.t-online.de", Port 465 und die Verschlüsselungsmethode SSL/TLS gewählt. Die Kennwortauthentifizierung habe ich jeweils nicht angeklickt Nach Eingabe meines E-mail Passwortes bleibe ich dann hängen. Das "Wir sind gleich fertig." - Fenster arbeitet und ein weiteres kleines Fenster mit der Aufforderung meinen Benutzernamen und Kennwort für den Server "secureimap.t-online.de" einzugeben popt zeitgleich auf. Benutzername und Kennwort sind bereits enthalten. Auch wenn ich das Kennwort erneut eingebe, geht es nicht weiter. Was muss ich tun?

1210

3

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 5 Jahren

    Hallo @klausdartmann

     

    Ich hoffe, du benutzt nicht dein normales E-Mail Passwort,

    du brauchst das Passwort für E-Mail Fremdprogramme, in deinem Fall Outlook.

     

    schau mal bitte hier:

     

    Wozu benötige ich das Telekom Passwort für E-Mail-Programme und wie erstelle bzw. ändere ich es?

    https://www.telekom.de/hilfe/festnetz-internet-tv/e-mail/e-mail-adresse-passwoerter-und-sicherheit/passwort-fuer-e-mail-programme-einrichten?samChecked=true

     

    Passwort für e-Mail Programme.png

     

    VG Gurke

    2

    Antwort

    von

    vor 5 Jahren

    Hallo Gurke,
    vielen Dank für die schnelle, kompetente und ausführlich beschriebene Hilfe. Hat alles prima funktioniert. Fröhlich
    VG
    Klaus Dartmann


    Antwort

    von

    vor 5 Jahren

    Hallo @klausdartmann,

     

    vielen Dank für deine freundliche Rückmeldung. 👍

    Es freut mich, dass ich dir helfen konnte.

     

    Viele Grüße Gurke

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.