Gelöst
Assistance in English for Tariff change
vor 4 Jahren
Hello There,
I moved recently to Germany. When I requested internet, only the 16Mbps tariff was available in my area. Now the 100 Mbps is available and I requested it however the change is going to take place only in August 28th. I already have a capable router, a Speedport Smart 3 S so I don't understand why the bandwidth change needs to take so long. Is there a way to speed up the change? My concern is that 16 Mbps is not enough to work from home and I cannot really go to the office right now.
Thanks in advance for your help.
lopamo
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Gelöst
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vor 4 Jahren
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vor 4 Jahren
@lopamo: Welcome to the Community! So that the Telekom Teamies can help you, please enter here:
https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile%3Atelekom-custom-user-profile-userdata
your contact data to which only the Telekom Teamies have access.
Greetings Ulrich
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Antwort
von
vor 4 Jahren
Thanks @UlrichZ I have entered my contact details.
Greetings, lopamo
Antwort
von
vor 4 Jahren
Mal so ein grundsätzliche Bemerkung:
"Abschluss der BNG -Migration im Herbst 2019" :
"Wenn bei einem Umzug oder bei einem Tarifwechsel Änderungen erforderlich sind, kann die Telekom diesen Wechsel nun viel einfacher und vor allem schneller realisieren. Die Wartezeiten für die Kunden sinken spürbar. Und noch ein angenehmer Nebeneffekt: Weil das Telekom-Netz mit BNG einen Anschluss automatisch erkennt, müssen Kunden am Router keine komplizierten Daten wie Anschlusskennung und Passwort mehr eingeben." ..."Damit waren dann tatsächlich alle Kunden der Telekom auf die neue BNG -Plattform migriert"
Scheint irgendwie nicht so richtig zu funktionieren ... Oder war das auch wieder "Marketingsprech"?
Liegt das nur an mir oder haben auch andere das Gefühl, die Telekom baut auf die Vergesslichkeit der Kunden/Bevölkerung?
Antwort
von
vor 4 Jahren
To clarify: You already have a Telekom DSL contract with 16mbit/s at your address? That would mean that there is no need for a technician to visit you in person and the switching should take place at the telephone switch / service area interface. I think that it should be possible to move forward the date, but that can only be arranged by a Telekom member of staff. So please enter a phone number into the "Handynummer" field as recommended by UlrichZ in the previous answer, if you have not done that already. EDIT: OK I have just read that you have already done that. 👍🏻
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 4 Jahren
When I requested internet, only the 16Mbps tariff was available in my area.
So assume that your current connection goes to a linecard that cannot handle vectoring or that it is e.g. 2 km away from you.
Now the 100 Mbps is available
So a vectoring capable linecard in a DSLAM few 100 meters away from you will be/is meanwhile available for your connection. A new physical connections must be established. Maybe the resource on the linecard is still not available, but will be available only after termination of a currently still running contract of a different customer in August.
@NoOneElse
BNG kann nur da einfach helfen wo derselbe Leitungsweg genutzt wird und wo die Verbindung auf einer Linecard endet, die auch die höhere Geschwindigkeit kann.
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Antwort
von
vor 4 Jahren
@muc80337_2
Ist mir technisch vollkommen klar. Aber für einen technisch unbedarften Kunden liest sich das doch erheblich anders, nämlich alles easy und problemlos machbar. Und genau das ist es nicht.
Würde man solche Aussagen als zugesicherte Eigenschaft betrachten, hätte die Telekom damit ernste Probleme.
BNG kann nur da einfach helfen wo derselbe Leitungsweg genutzt wird und wo die Verbindung auf einer Linecard endet, die auch die höhere Geschwindigkeit kann.
Diese Bedingungen werden nämlich nicht von der Telekom entsprechend geschildert.
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Akzeptierte Lösung
akzeptiert von
vor 4 Jahren
Thanks for the nice conversation!
I'm really sorry, but I still can't offer you an earlier appointment for the 100Mbps connection. We tried out several ways to find a solution but sadly I have to ask you for a little more patience. 😞
The final date for your upgrade still remains at 27th of August.
Best regards Timur S.
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Antwort
von
vor 4 Jahren
Hello @Timur S.
Thank you for following up; I certainly appreciate the effort in trying to find a solution.
I will wait until August 27th.
Best regards,
lopamo
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von