Company Pro 500 with static IP - not getting ip address on DHCP / no internet
vor einem Jahr
Connecting Telekom Glasfaser Modem 2 to Cisco C8200L-1N-4T we're not getting ip address on DHCP. Router Static IP show ARP and able to ping to Glasfaser Modem 2 but not to Internet.
Setup using Fritzbox instead of Cisco was succcessful so connectivity and bandwidth isn't the issue.
173
4
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
964
0
1
Gelöst
854
0
10
469
0
1
vor 3 Jahren
448
0
4
vor einem Jahr
1479
0
12
Das könnte Sie auch interessieren
Kaufberatung
Sie benötigen eine persönliche Kaufberatung? Das Geschäftskundenteam der Telekom berät Sie gerne.
Angebote anzeigen
Informieren Sie sich über unsere aktuellen Internet-Angebote.
vor einem Jahr
Hello @Thorsten401 ,
there is no DHCP at the WAN-Side.
You have to configure PPPoE with VLAN 7 at the Dialer-Interface.
0
vor einem Jahr
Hi @Patti Müller ,
thanks for your swift response!
It appears we missed some due diligence before placing the order as we cannot use dialer interface. Is this because of the modem that was installed? Is there any chance to get this to a dedicated internet circuit?
0
vor einem Jahr
The router needs to be configured. The modem works on ISO layer 2 und does not interfere with IP-settings.
0
vor einem Jahr
Hi @Thorsten401 , Look there:
https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/routers/cloud_edge/c8300/software_config/cat8300swcfg-xe-17-book.pdf
On page 155 , they speak about PPPoE.
0
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von