fritzbox 5530 direkt über GPON

vor 3 Jahren

Guten Morgen liebes Telekom Team,

 

zu meinem Aktuellen Stand.

 

Ich bin Neu Kunde Glasfaser und bekomme meinen 5530 nicht an Netz.

 

Die 5530 ist direkt angeschlossen ( ohne Telekom Modem ) über GPON Modul in der 5530

 

Zugangsdaten sind im Router hinterlegt und habe auch eine ONT   Kennung.

 

Er bekommt aber keine Verbindung.

 

Muss der Router ( laut AVM Seite ) freigschaltet werden oder benötige ich noch eine ONT Installationscode ?

 

 

 

 

Letzte Aktivität

vor 3 Jahren

von

237

3

  • vor 3 Jahren

    Wenn du einen FTTH 2.0 Anschluss hast:

    Dann hast du zur Freischaltung einen Link bekommen, den du für die Ersteinrichtung nehmen kannst. Lief schon ein Modem am Anschluss, musst die die neue Modem-ID von der Hotline freischalten lassen.

     

     

    Wenn du einen FTTH 1.7 Anschluss hast:

    Dann war der Techniker bei dir war und hat ursprünglich ein Telekom Modem verbaut, welches du nun tauschen willst,

    dann musst du bei der Hotline einen Rediscover für deinen Anschluss vornehmen lassen.

     

     

    0

  • vor 3 Jahren

    Hallo @bizzy33

     

     

    bizzy33

    und habe auch eine ONT Kennung

    und habe auch eine ONT   Kennung
    bizzy33
    und habe auch eine ONT   Kennung

    Dann dürfte es nach FTTH 1.7 sein, weil sonst gibt es keine ONT Kennung mehr. 

     

    Leitfaden Einrichtung  FB  5530
    https://telekomhilft.telekom.de/t5/Geraete-Zubehoer/Leitfaden-Fritz-Box-5530-an-bestehendem-Telekom/m-p/5424253#M540995


    Viele Grüße 

    Marcel 

     

    1

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Hallo @bizzy33,

     

    konntest du mit den Anleitungen hier bereits weiterkommen oder dürfen wir dich noch unterstützen?

     

    Gruß

    Daniela B.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.