Gelöst

Katze massakriert Kabel zum 5G Hybrid Modem -> Ersatz?

vor 7 Monaten

Hi,

 

ich nutze das 5G Hybrid Modem seit der Beta und bin sehr zufrieden.

 

Modem ist an der Fensterbank vom Büro (Erdgeschoss) befestigt.

Vor 5-6 Wochen haben wir aus Versehen unsere Katze  zwischen Fenster und Rolladen eingesperrt (Rolladen runter) - so dass sie nur auf der 20cm breiten Fensterbank ausharren musste.

 

Sie hat das Flachbandkabel massakriert/zerfetzt, weil sie natürlich raus wollte.

Völlig zerfleddert…

 

Ich habe dann in meinem Fundus nach einem Kabel mit selben Stecker geguckt und nutze das seitdem.

Läuft aber nur mäßig, da 1-2 Mal am Tag  die 5G Verbindung abbricht bzw. der Router orange blinkt und die Verbindung zum 5G Modem verloren geht. (Modem leuchtet drei Mal grün)

 

Also würde ich gerne ein neues original Kabel kaufen wollen.

Wo kann ich das Flachbandkabel speziell für das 5G Modem kaufen?

 

lg,

Oliver

 

299

12

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 7 Monaten

    So...
    Was soll ich sagen?

    Das @telekomhilft Team hat sich sofort gemeldet und mir direkt ein neues Kabel zugeschickt.
    Sehr toller Service innerhalb kürzester Zeit!

    Direkt das Kabel getauscht und ein paar Tage beobachtet.
    Kein Ausfall mehr! 5G bzw. Hybrid so stabil wie in den besten Tagen. Wunderbar!

    Also ICH bin erneut super zufrieden und das zeigt mir einfach, dass es immer richtig ist, auf die Telekom zu setzen.
    Vielen Dank!

    lg,
    Oliver

     

    1

    Antwort

    von

    vor 7 Monaten

    Hallo @oliboe99,

     

    vielen Dank für dein Feedback. Fröhlich

     

    Dann werde ich nun diesen Thread als gelöst markieren. In den nächsten 24 Stunden erhälst du eine Kundenzufriedenheitsbefragung, wo du den Kontakt mit Telekom hilft bewerten kannst. Es würde mich sehr freuen, wenn du an der Befragung teilnehmen würdest. Fröhlich

     

    Viele Grüße

    Svenja

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

249

0

2

Gelöst

in  

1251

0

3

Gelöst

458

0

4

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.