Solved

magenta eins plus

4 years ago

Magenta Eins Plus finde ich irgendwie wie eine bewusste Täuschung. Zuerst kommst du auf eine Seite wo so super beschrieben wird was das alles kann. Dann denkst du wow. Das hole ich mir ! Schlussendlich man ist 20 Jahre bei Telecom und sie haben sich schon was dabei gedacht wenn sie neue Tarife anbieten. Aber nee der Wechsel ist technisch nicht möglich. Dann ruft man bei der Hotline an und heißt ja wir können das regeln und sie können zwei tage später buchen. Wie naiv muss man sei um so was zu glauben? Noch einen Anruf da heißt schon nüchtern: Ich habe keine Ahnung ich muss zuerst nach fragen. Ist ok. Aber das es jetzt nach fragen zwei Tage dauert finde ich nicht ok. Aber ja selber schuld. Es hieß es doch das Produkt ist nur für wenn auch immer aber nicht für sie.  Wir arbeiten dran. Für mich ist es so wenn ich Reifen kaufen will und es heißt das ich diese Reifen zwar im Prospekt für alle Autos kaufen kann aber wenn ich kaufen will nur für eine bestimmte Marke vorenthalten ist. Ich glaube ich mache sauberen cut und kündige ganzen Mist. Danach zahle ich als neu Kunde etwas für Anmeldung aber bin halt sauber dran. Meine alle Verträge laufen nächstes Jahr im April aus. Was meint Ihr? Was soll ich tun?

1310

32

  • Accepted Solution

    accepted by

    4 years ago

    Danke für Lösungsvorschlag! Es steht bei mir im Fritzbox auf Manuell. Aber zur Sicherheit rufe ich 08003301000 und frage nach. 

    0

This could help you too

Solved

in  

483

2

2

in  

175

0

2

332

0

1

Solved

in  

882

0

4

Solved

in  

234

0

1

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.