Gelöst

Handy Vertrag reduzieren auf MagentaMobil S - Ändert sich die Laufzeit?

vor 4 Jahren

Hallo

 

Ich habe einen alten Magenta Mobil M mit Top Handy 3. Generation Vertrag.  Mein Vertag lief bis zum 04.04.2020. 

Leider habe ich nicht aufgepasst.

Mit der Option "...mit Top Handy" habe ich ja jeden Monat (bis heute!!) das Handy mit bezahlt obwohl das Handy schon lange abbezahlt ist!!!

Ich bin eigentlich sehr zufrieden mit der Telekom, aber ich hätte erwartet, das mein Vertrag automatisch angepasst wird. Das finde ich sehr Kundenunfreundlich. 

 

Kann man da rückwirkend noch was machen? Immerhin haben Sie Leistungen erhalten, die nicht mehr gerechtfertigt waren.  

Darf garnicht drüber nachdenken wieviel Geld ich über die ganze Zeit zuviel bezahlt habe. 

Zumal der aktuelle kleinere MagentaMobil S Tarif ja jetzt schon deutlich billiger wäre mit (bis auf wenige Ausnahmen) mehr Leistung

 

Wenn ich jetzt auf den MagentaMobil S Tarif umsteigen wollte, wäre das ja sicher sofort möglich, oder? Würde ich dann aber wieder einen Vertrag eingehen mit 24 Monaten Laufzeit? Ich würde ja nur meinen alten Vertrag reduzieren. 

 

Was ist da so möglich? 

 

Gruß Martin

 

288

8

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 4 Jahren

    Ein von Wechsel von „mit Handy“ zu „ohne Handy“ geht nur und ausschließlich im Rahmen einer aktiven Vertragsverlängerung um 24 Monate.

    Rücnwirkend geht da nichts. Die Inhalte und die Verlängerung der Konditionen um 12 Monate waren schließlich bekannt.

    1

    Antwort

    von

    vor 4 Jahren

    Hi Kugic

     

    Hatte auch nicht wirklich gedacht, das man da Rückwirkend was machen kann. Ist halt auch meine eigene Blödheit. 😞

     

    D.H. ich wäre auf jeden Fall wieder 2 Jahre gebunden. 

    Würde das zumindest ab sofort klappen oder geht da erst ab April wenn wieder ein Jahr vorbei ist? 

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.