Gelöst
Regarding contact
vor 3 Tagen
Hi, I'm a student and since telecom was costing me more i decided to shift to cheaper option sim.de and the porting process is still undergoing, and also my telecom contract should have ended 2 days back but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.
It was a prepaid one in telecom.
29
0
11
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 4 Jahren
189
0
2
vor einem Jahr
192
0
1
vor 4 Monaten
73
0
1
Gelöst
vor 11 Monaten
283
0
2
vor einem Jahr
1707
0
2
Beliebte Tags letzte 7 Tage
Das könnte Sie auch interessieren
Kaufberatung anfragen
Füllen Sie schnell und unkompliziert unser Online-Kontaktformular aus, damit wir sie zeitnah persönlich beraten können.

Angebote anzeigen
Informieren Sie sich über unsere aktuellen Mobilfunk-Angebote.

vor 3 Tagen
Übersetzung.
Hallo, ich bin Student und da die Telekommunikation mich mehr kostete, habe ich mich entschieden, zur günstigeren Option sim.de zu wechseln. Der Portierungsprozess läuft noch. Außerdem hätte mein Telekommunikationsvertrag vor zwei Tagen enden sollen, aber am nächsten Morgen sehe ich plötzlich, dass der Vertrag wieder verlängert wurde. Ich bin verwirrt.
Es war ein Prepaid-Tarif bei der Telekommunikation.
0
0
vor 3 Tagen
Fill your Profile Avatar..
Kundennr telefonnr telefonzeiten
@Anirban
1
von
vor 3 Tagen
What is customer number? I don't know
0
Uneingeloggter Nutzer
von
vor 3 Tagen
Hello @Anirban,
I'm sorry to read that. You can always use your prepaid tariff for 28 days. If you still have sufficient credit and the porting process is still ongoing, it is quite possible that a new cycle has begun.
I'm happy to take a closer look at your prepaid plan. Please complete your profile for that.
Kind regards
Malte
0
4
von
vor 3 Tagen
customer number
What is a customer number ? I need to fill that?
That ist your identifikationumber at telekom on your www.telekom....kundencenter ...or mymagentaapp..
If unknown take 1234512345 ...tten.digits
@Anirban
von
vor 3 Tagen
I don't know customer number but i gave my cell phone number please have a look and say if I should personally terminate my contract?
0
von
vor 3 Tagen
Thank you for the pleasant call @Anirban.
As I suspected, a new billing cycle has begun and the base price has been recalculated.
I'm happy that I was able to answer all of your questions. Feel free to write again, if you've got more questions or requests in the future.
Have a nice rest of your evening and a good time.
Kind regards
Malte
Hinweis:
0
Uneingeloggter Nutzer
von
vor 3 Tagen
but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.
Hi, I'm a student and since telecom was costing me more i decided to shift to cheaper option sim.de and the porting process is still undergoing, and also my telecom contract should have ended 2 days back but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.
It was a prepaid one in telecom.
völlig normal, du kannst aus einem laufenden Vertrag heraus portieren dann läuft dein bisheriger Vertrag auch einfach weiter dann mit neuer Nummer, willst du das nicht musst du den bestehenden Vertrag einfach kündigen.
https://www.telekom.de/kontakt/e-mail-kontakt/mobilfunk/kuendigung
0
0
Offizielle Lösung
akzeptiert von
vor 3 Tagen
Thank you for the pleasant call @Anirban.
As I suspected, a new billing cycle has begun and the base price has been recalculated.
I'm happy that I was able to answer all of your questions. Feel free to write again, if you've got more questions or requests in the future.
Have a nice rest of your evening and a good time.
Kind regards
Malte
Hinweis:
0
1
von
vor 3 Tagen
Thank you very much @Malte M. for the effort of calling me and helping.
Uneingeloggter Nutzer
von
Uneingeloggter Nutzer
von