Gelöst

Regarding contact

vor 22 Stunden

Hi, I'm a student and since telecom was costing me more i decided to shift to cheaper option sim.de and the porting process is still undergoing, and also my telecom contract should have ended 2 days back but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.

It was a prepaid one in telecom.

29

0

11

    • vor 21 Stunden

      Übersetzung.

      Hallo, ich bin Student und da die Telekommunikation mich mehr kostete, habe ich mich entschieden, zur günstigeren Option sim.de zu wechseln. Der Portierungsprozess läuft noch. Außerdem hätte mein Telekommunikationsvertrag vor zwei Tagen enden sollen, aber am nächsten Morgen sehe ich plötzlich, dass der Vertrag wieder verlängert wurde. Ich bin verwirrt.
      Es war ein Prepaid-Tarif bei der Telekommunikation.

      0

      0

    • vor 21 Stunden

      Fill your Profile Avatar..

      Kundennr   telefonnr telefonzeiten 

      @Anirban 

      1

      von

      vor 21 Stunden

      What is customer number? I don't know

      0

      Uneingeloggter Nutzer

      von

    • vor 21 Stunden

      Hello @Anirban,

       

      I'm sorry to read that. You can always use your prepaid tariff for 28 days. If you still have sufficient credit and the porting process is still ongoing, it is quite possible that a new cycle has begun. 

      I'm happy to take a closer look at your prepaid plan. Please complete your profile for that.

       

      Kind regards

      Malte

      0

      4

      von

      vor 21 Stunden

      Anirban

      customer number

      What is a customer number ? I need to fill that?

      Anirban

      customer number

      That ist your identifikationumber at telekom on your www.telekom....kundencenter ...or mymagentaapp..

      If unknown take 1234512345  ...tten.digits

      @Anirban 

      von

      vor 21 Stunden

      I don't know customer number but i gave my cell phone number please have a look and say if I should personally terminate my contract?

      0

      von

      vor 20 Stunden

      Thank you for the pleasant call @Anirban.

       

      As I suspected, a new billing cycle has begun and the base price has been recalculated.

      I'm happy that I was able to answer all of your questions. Feel free to write again, if you've got more questions or requests in the future.

      Have a nice rest of your evening and a good time.

       

      Kind regards

      Malte

      Hinweis

      Dieser Kommentar wurde in eine Antwort umgewandelt.

      0

      Uneingeloggter Nutzer

      von

    • vor 21 Stunden

      Anirban

      but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.

      Hi, I'm a student and since telecom was costing me more i decided to shift to cheaper option sim.de and the porting process is still undergoing, and also my telecom contract should have ended 2 days back but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.

      It was a prepaid one in telecom.

      Anirban

      but suddenly next morning I see the contract is replenished again, I'm confused.

      völlig normal, du kannst aus einem laufenden Vertrag heraus portieren dann läuft dein bisheriger Vertrag auch einfach weiter dann mit neuer Nummer, willst du das nicht musst du den bestehenden Vertrag einfach kündigen.

      https://www.telekom.de/kontakt/e-mail-kontakt/mobilfunk/kuendigung

      0

      0

    • Offizielle Lösung

      akzeptiert von

      vor 20 Stunden

      Thank you for the pleasant call @Anirban.

       

      As I suspected, a new billing cycle has begun and the base price has been recalculated.

      I'm happy that I was able to answer all of your questions. Feel free to write again, if you've got more questions or requests in the future.

      Have a nice rest of your evening and a good time.

       

      Kind regards

      Malte

      Hinweis

      Diese Antwort wurde aus diesem Kommentar erstellt.

      0

      1

      von

      vor 20 Stunden

      Thank you very much @Malte M. for the effort of calling me and helping. 

      Uneingeloggter Nutzer

      von

    Uneingeloggter Nutzer

    von

    Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

    Beliebte Tags letzte 7 Tage

    Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...