Solved

Telefonnummer für Zusatzkarte aus Telekomvertrag einer anderen Person übernehmen

2 years ago

Hallo zusammen,

Mein Vater hat seinen Vertrag bei der Telekom zum 22.09.2023 gekündigt. Die Rufnummer soll nun in eine Zusatzkarte die über meinen Vertrag läuft übernommen werden. In der Bestellmaske für die Zusatzkarte im Kundencenter fehlt aber in der Auswahl für den bisherigen Anbieter die Telekom. Muss ich mich für die Bestellung an den Kundendienst wenden?

 

Gruß

109

3

  • Accepted Solution

    accepted by

    2 years ago

    Grüße @da_schr 

    Gehe genau diese Schritte:

    1. Kündigung zurück nehmen Rücknahme der Kündigung Mobilfunk | Telekom Hilfe
    2. Vertrag übernehmen Übernahme Mobilfunk-Vertrag | Telekom Hilfe
    3. Dann am kannst du frühstens 6 Monate vorm Ende der Mindestvertragslaufzeit, den Vertrag in eine Pluskarte umwandeln. Es ist ein Tarifwechsel

     

    Erklärung zu 3.

    Das geht ab 6 Monate vor dem Ende der Mindestvertragslaufzeit nur, wenn es ohne Endgerät im Vertrag ist und die Pluskarte mit Endgerät bestellt wird.

    Ansonsten kannst du dies erst einen Monat vor dem Ende der Mindestvertragslaufzeit in eine Pluskarte umwandeln.

     

     

    Nachtrag:

    @da_schr  schrieb:
    Muss ich mich für die Bestellung an den Kundendienst wenden?

    Wenn es nicht im Kundencenter geht, dann per Hotline 0800 3302202, im Chat oder gar im Telekom-Shop.

    0

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.