We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.
Akzeptierte Lösung
Forstars
akzeptiert von
Carolin L.
vor 8 Jahren
All inclusive und hotspot flat, wenn ich mich nicht irre.
3
2
martin.popoff
Antwort
von
Forstars
vor 7 Jahren
Nachdem zumindest die Hotspot Flat früher schon inkludiert war und durch solch eine Änderung weggefallen ist, ist die Frage eher, was sind die Änderungen im Kleingedruckten.
Früher gab es keine "Fair Use Policy", was nichts anderes als eine Aufhebung der Flatrate ist. Ich habe einen mobilen Router bei meinen Eltern, weil die einfach ihren Anschluss nicht ändern wollen.
Durch normale Nutzung dort habe ich festgestellt, dass die Obergrenzen für "fair use" nicht wirklich am wahren Leben orientiert sind. Sondern eher ein Durchschnitt, was die obere Hälfte somit beschneidet.
Als was sind die Nachteile verglichen zur 1 Generation?
0
Carolin L.
Telekom hilft Team
Antwort
von
Forstars
vor 7 Jahren
Unsere aktuelle Tariflinie befindet sich nun bereits in der dritten Generation.
Hier ist die Hotspot-Flat ebenfalls enthalten und auch nicht begrenzt.
Die „Fair Use Policy“ beschränkt sich auf die Nutzung der Vertragsinhalte im Ausland.
Um Ihre Frage beantworten zu können, fehlt mir daher an dieser Stelle noch ein klein wenig Input.
Haben Sie noch weitere Informationen für mich bzw. können Sie Ihre Frage noch ein wenig konkretisieren?
Ich danke Ihnen im Voraus und wünsche noch einen schönen Abend.
Freundliche Grüße
Carolin K.
1
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Forstars