MagentaTV: plötzlich funktioniert Ethernet nicht mehr

vor 3 Jahren

Hallo,

auf einmal kann keine Ethernetverbindung mehr hergestellt werden.  Bei den Einstellungen ist lediglich zu lesen: Ethernet nicht verbunden.

Ethernetkabel und LAN-Adapter wurden ausgetauscht, obwohl beides ganz normal am Computer funktionieren.  Der Stick wurde x-mal neu gestartet.  WLAN bricht ständig ab. Es nervt.

Wer kann helfen?

1609

23

  • vor 3 Jahren

    @garf_ 

    Magenta TV Stick?

    Welcher Router?

    Was bedeudet auf einmal? hat er bisher einwandfrei funktioniert?

    22

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Hallo @garf_,

     

    tut mir leid, dass es hier nicht zu 20 Uhr geklappt hat.

    Darf ich mich jetzt noch melden oder soll ich den Rückruf morgen zu 20 Uhr einstellen?  

     

    Beste Grüße

    Julia U.

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Hallo @garf_,

     

    vielen Dank für das freundliche Telefonat.

     

     Wie besprochen, werde ich den Austausch veranlassen. Leider kann ich gerade den Austauschprozess nicht anstoßen. Die Datenbank beendet immer wieder den Prozess. Ich versuche gerade herauszufinden, woran das liegt.

     

    Wahrscheinlich kann ich den Auftrag erst morgen rausschicken.

     

    Viele Grüße

    Svenja Ba.  

    Antwort

    von

    vor 2 Jahren

    Hallo @garf_,

     

    kurz zur Info. Den Auftrag für den Austausch konnte ich gestern doch noch abschicken. Fröhlich

     

    Zudem hattest du mich gestern während unseres Telefonats gefragt, ob bei dir Glasfaser verfügbar ist. Aktuell ist in deinem MagentaZuhause XL mit MagentaTV Entertain, VDSL 175 gebucht. Im Moment hast du bereits die schnellste Geschwindigkeit gebucht, die wir anbieten können. Mehr ist aktuell nicht möglich.

     

    Viele Grüße

    Svenja Ba.  

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.