Gelöst

Serien Aufnahmen nicht mehr möglich

vor 8 Monaten

Seit einiger Zeit beobachte ich, dass Serien Aufnahmen nicht mehr möglich sind. Es wird dann immer nur eine Einzelaufnahme angeboten. Ist es nun ein neuer Fehler?

333

9

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 8 Monaten

    @hweck 

    kontrolliere in den MagentaTV Einstellungen des Geräts oder der App, was du in dem Gerät bzw auf dessen App allgenein  für Aufnahmen eingestellt hast. 

     

    Man kann dort nämlich konfigurieren, ob generell im Falle von neuen Aufnahmeplanungen bei Serien eine Serienaufnahmen-Planung oder eine Einzelaufnahmen-Planung vorgeschlagen werden solle auf dem Gerät in der App.

     

    P.S. Ich muss leider so allgemein antworten, da du weder angegeben hast, welches Gerät noch ob per App oder Web und auch nicht ob MagentaTV 1.0 oder MagentaTV 2.0.

    2

    Antwort

    von

    vor 8 Monaten

    Hallo,

    ich benutze die Magenta Box 2. Generation mit MagentaTV 2.0

     

    Antwort

    von

    vor 8 Monaten

    hweck

    ich benutze die Magenta Box 2. Generation mit MagentaTV 2.0

     

    ich benutze die Magenta Box 2. Generation mit MagentaTV 2.0

    hweck

     

    ich benutze die Magenta Box 2. Generation mit MagentaTV 2.0


    Eine MagentaTV Box 2. Gen gibt es nicht, aber eine

    "MagentaTV One (2. Gen)".

     

    [MagentaTV Box und MagentaTV ONE sind sehr unterschiedliche Geräte, und von der MagentaTV Box gibt es keine 2. Gen sondern nur noch eine MagentaTV Box Play. Nur mal am Rande angemerkt. ]

     

    Gehe davon  aus,  dass du die

    "MagentaTV One (2. Gen)" gemeint hast. 

     

    Home-Taste 

    > Opt-Taste (hat drei Striche)

    > "MagentaTV Einstellungen" > OK-Taste 

    > "Aufnahmen & Sender" > OK 

    > "Aufnahme -Einstellungen" > OK 

    > "Aufnahmeart" > OK 

    > alternativ ansteuern:

    • "Alle Sendungen/Episoden"    oder
    • "Alle zu dieser Sendezeit"

    > OK

     

    [Empfehle dabei "Alle Sendungen/Episoden".]

     

    Diese geänderten Einstellungen greifen erst für neue Aufnahmeplanungen. Bereits vorhandene Planungen beeinflusst das nicht.

     

     

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.