E-Mail Postfach wurde gehackt

vor 5 Jahren

Hallo liebe Community, 

mein E-Mail Postfach wurde gehackt und es wurden E-Mails mit Anhang von mir versendet. Die Sprache ist mir leider nicht bekannt. Zwar hat Telekom schnell reagiert jedoch weiß ich nicht was der Hacker alles angerichtet hat und ich die Anhänge auch auf gar keinen Fall öffnen möchte. Passwort habe ich direkt geändert aber sicher bin ich mir nicht das der Spuk vorbei ist. Lieben Dank im Voraus für eure Erfahrungen.

189

4

  • vor 5 Jahren


    @nes.bektas  schrieb:

    Zwar hat Telekom schnell reagiert jedoch weiß ich nicht was der Hacker alles angerichtet hat



    Können wir auch nicht wissen was er alles gemacht hat Zwinkernd

    1

    Antwort

    von

    vor 5 Jahren

    Halli hallo, ja das stimmt ich hätte mal einen Screenshot dazu packen können 🙂.

    ist mir zum ersten Mal passiert.

    8A59BAAA-89FB-47A0-BF6D-1C9F1B363B60.png

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

  • vor 5 Jahren

    1

    Antwort

    von

    vor 5 Jahren

    Hallo Jojo, 

    am 28.2 wurden Mails versendet und am 29.2. Telekom hat am 29.2 noch reagiert und es gestoppt. Die Anhänge sehen nicht aus als könne man sie öffnen.

     

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

in  

242

0

3

Gelöst

in  

244

2

3

Gelöst

in  

342

0

3

Gelöst

in  

219

0

3

Gelöst

in  

31590

0

6

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.