Umstellung auf Freemail - Fehler beim Laden des Postfaches

vor 7 Monaten

Guten Tag,

 

nach meiner Kündigung des Festnetzvertrags sollten wir das Postfach auf Freemail umstellen. Die Info-Mail dazu ist leider im Spam-Ordner gelandet und dadurch haben wir die rechtzeitige Frist verpasst. 

Jetzt habe ich das Postfach nachträglich noch auf FreeMail umgestellt. Die Bestätigung durch ist auch im Kundencenter soweit zu sehen. 

Das Problem ist jedoch, dass ich leider keine weiteren Mails emfpange und auch keinen Zugriff auf das Postfach habe.

Es erscheint folgende Fehlermeldung:

"Fehler beim Laden des Postfachs - Ggf. liegt eine kurzfristige Störung vor oder es werden Wartungsarbeiten durchgeführt"

und "Nachrichten können nicht geladen werden - Ihr Postfach wird gerade für die Nutzung vorbereitet oder befindet sich kurzzeitig im Wartungsmodus. Bitte versuchen Sie es später nochmal."

 

Gibt es hier eine Lösung, dass das Postfach wieder freigeschaltet wird?

 

Vielen Dank!

Viele Grüße!

430

6

  • vor 7 Monaten

    Hallo @Susa_Ko ,

    herzlich willkommen in der Telekom hilft Community.

     

    Wann haben Sie das Postfach denn umgestellt? War das gerade jetzt am Wochenende oder ist der Zustand schon länger so?

    Ich würde davon ausgehen, dass die Umstellung noch nicht abgeschlossen ist.

     

    Viele Grüße,

     Coole Katze 

    5

    Antwort

    von

    vor 5 Monaten

    Hallo  @Christine Kn. ,

    ich habe leider das gleiche Problem. Was ist hier die Lösung?

    Beste Grüße

    Antwort

    von

    vor 5 Monaten

    kerstinkh

    Hallo @Christine Kn. , ich habe leider das gleiche Problem. Was ist hier die Lösung? Beste Grüße

    Hallo  @Christine Kn. ,

    ich habe leider das gleiche Problem. Was ist hier die Lösung?

    Beste Grüße

    kerstinkh

    Hallo  @Christine Kn. ,

    ich habe leider das gleiche Problem. Was ist hier die Lösung?

    Beste Grüße


     

    @Christine Kn. @Nicole G. 

     

    Könnt ihr helfen?

     

     

    Antwort

    von

    vor 5 Monaten

    Marcel2605

    @Marcel2605 wrote: Könnt ihr helfen?

    @Marcel2605  wrote: Könnt ihr helfen?
    Marcel2605
    @Marcel2605  wrote: Könnt ihr helfen?

    Yes. Fröhlich Siehe https://telekomhilft.telekom.de/t5/E-Mail/Fehler-beim-Laden-des-Postfaches-Nach-Umstellung-auf-Freemail/m-p/7036004#M282735

     

    Viele Grüße

    Jonas

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.