Gelöst

Frage zur Rechnungsposition

vor 6 Jahren

Hallo, 

 

Ich werfe mal eine Frage zur aktuellen Rechnungsposition bei mir. Laut den Unterlagen die ich habe sollen für meinen Festnetzanschluss mit Internet 19.95 abgebucht werden. Aber seit Anfang an stehen da 20 Euro und paar Cent da. Wieso?

 

Vielleicht kann einer das Rätsel auflösen und dies ggfls korrigieren 

Kundennr habe ich zu meinen Daten schon hinzugefügt 

 

Ich möchte noch hinzufügen - wieso werden auf die endposition nochmal Umsatzsteuer fällig? Ich bin Privatkunde. Wenn die 19.95 angeblich Nettopreis sind, ist das echt der Hammer weil als Privatkunde muss man mir den bruttopreis sagen und nicht den Nettopreis. 

Lg

635

21

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 6 Jahren

    Hallo @TELTEL,

    ich habe mir gerade einmal die Auftragsbestätigung angeschaut und auch die aktuellen Rechnungen. Ich konnte hier absolut keinen Fehler feststellen.

    Der Magenta Zuhause L mit Magenta TV liegt bei 20,96 Euro Netto bzw. 24,95 Euro Brutto. Dies wird auf der Rechnung so ausgewiesen und auch in der Auftragsbestätigung wurde dieses mitgeteilt.
    Der nächste Punkt ist dann der Media Receiver. Dieser liegt bei 4,15 € Netto bzw. 4,94 Euro Brutto. Auch hier der gleiche Betrag der Ihnen bestätigt wurde. Zusammen ergeben beide Positionen 25,11 Euro, was wiederum 29,88 Euro Brutto ergibt. Der Media Receiver ist nicht in den Grundgebühren für das Magenta Zuhause L mit Magenta TV enthalten.

    Viele Grüße
    Daniela B.

    1

    Antwort

    von

    vor 6 Jahren

     

    Danke, @Daniela B. , für die umfangreiche und präzise Klärung!

     

    ein schönes Wochenende

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

in  

273

0

3

in  

205

0

4

Gelöst

in  

234

0

3

Gelöst

in  

1011

0

2

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.