Meine 100er Leitung ist aktuell bei 3-9. Das geht seit Tagen so.

vor 3 Jahren

meine 100er Leitung gibt nicht mehr viel her. Letztes Jahr habe ich laut Breitbandmessung noch immerhin 56mbit gehabt, zuletzt (mehrere Messungen) nur 3-9. 

D3FAA4D0-54CA-41C3-A838-409F4D8E88AC.png

334

7

  • vor 3 Jahren

    @alice13 was kommt hier raus?

    Hier Kannst Deine Leitung mal Vorprüfen und auch eine Meldung absetzen
    https://www.telekom.de/hilfe/hilfe-bei-stoerungen

    4

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    alice13

    Es wurde neu gestartet und nun liegt es bei 3,8mbit

    Es wurde neu gestartet und nun liegt es bei 3,8mbit

    alice13

    Es wurde neu gestartet und nun liegt es bei 3,8mbit


    Wichtig wäre zu wissen, welchen Router du benutzt?

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Bitte mach auch eine Messung über LAN, WLAN hat zu viele Schwankungen und sagt nix über die DSL-Bandbreite aus.

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Hi @alice13,

     

    das schauen wir uns gerne genauer an.

    Dazu ist es aber wichtig, dass du die vorherigen Fragen beantwortest.

     

    Wie sind die Werte, wenn du über LAN-Kabel misst?
    Welchen Router hast du angeschlossen?

    Hast du schon eine Störung gemeldet?

     

    Viele Grüße
    Markus Km.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

  • vor 3 Jahren

    Hallo @alice13 ,

     

    nicht gut, ging es denn noch nie richtig? Denn auch 56Mbit/s sind arg daneben.

    Welchen Router hast Du denn?

    Ansonsten folge guten Tipp von @Chill erst mal 

    0

  • vor 3 Jahren

    Und wozu solldiese Messung im WLAN gut sein?

    Sie sagt mehr über die WLAN-Verbindung als über den DSL-Verbindung aus.

     

    Wie synchronisiert denn dein Router?

    0

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.