Solved

NTBA NTSplit 2.0

9 years ago

Vor Jahren hatte ich eine NTBA und diverse Geraete direkt am S0 Bus hängen. Eines dieser Geräte war ein "notstromfähiges" Teles Telefon, welches direkt in der NTBA angeschlossen war und bei Stromausfall Telefonie ermöglichte. Es funktionierten keine Komfortfunktionen mehr aber eben wie erwähnt Telefonie.

 

Nun habe ich einen NTSplit 2.0 hier, müsste dieses Feature nach wie vor funktionieren?

1579

10

  • Accepted Solution

    accepted by

    9 years ago

    Der NTSplit ist Splitter und NTBA in einem Gerät vereint...

    Ja auch an Dem funktionieren notspeisefähige ISDN-Endgeräte....

    9

    Answer

    from

    9 years ago

    Habe mal fix ne Skitze gemalt:

    Notspeisung.jpg

    Drei Dioden, um auch eine Rückentladung zu vermeiden.

    Als Diode z.B.: https://www.conrad.de/de/schottky-diode-diotec-sbx3040-gehaeuseart-d8-x-75-i-f-30-a-sperrspannung-u-r-40-v-556824.html

    Den Widerstand ermittle ich je nach Akku eher durch Testen.

    Im Regelfall im 3-stelligem Ohm-Bereich.

    Bei aufgeladenen Akkus auf etwa 20 mA Erhaltungsladestrom...

    12V-Angabe auf Grund Fritten... bei den Speedys habe ich jetzt die Spannung nicht bei der Hand...

    Answer

    from

    4 years ago

    Hallo Kudo,

    Deine "Bastelarbeiten" interessieren mich näher. Mache mir mit meinem DSL Anschluss ebenfalls Gedanken über telefonieren bei Stromausfall. Bin technisch vorbelastet und traue mir einiges zu.

    Hans

    Answer

    from

    4 years ago

    @Weiser.Hans.Joachim ,

     

    ISDN- und analoge Telefontechnik sind abgeschaltet.

     

    Du würdest bei Stromausfall im Haus nur mit Mobilfunk (falls der Mobilfunksender mit Strom und sendetechnisch versorgt wird) oder über Satellit telefonieren (videotelefonieren) und/oder schriftlich kommunizieren können.

    Unlogged in user

    Answer

    from

This could help you too

11 years ago

in  

12758

0

16

Solved

in  

16684

2

14

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.