Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Gelöst
Smart 4 + 5G empfänger not active: new SIM not activated?
vor einem Jahr
Dear support,
Yesterday I received my new Speedport Smart 4 + 5G empfänger (from a Speedport Pro Plus with LTE hybrid).
However the 5G / LTE connection is not active, only DSL is working.
I tried several things without any success:
- Smart 4 + 5G Empfänger with old LTE contract SIM card > 5G / LTE not active only DSL working
- Smart 4 + 5G Empfänger with new received 5G SIM card > 5G / LTE not active only DSL working
- "Old" Speedport Pro Plus Hybrid with old SIM card > DSL + Hybrid working
- "Old" Speedport Pro Plus Hybrid with new received 5G SIM card > Hybrid not working only DSL
- several reboot of empfänger and smart 4..
I conclude that I should have the new 5G SIM card defect or to be activated?
I suppose that only the new SIM card received is recognized by the empfänger.
Thank you !
Jordan
414
0
23
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor einem Jahr
135
0
5
12185
0
27
vor einem Jahr
423
0
11
vor 7 Monaten
518
0
8
vor 2 Jahren
505
0
4
Akzeptierte Lösung
Micknik
5 Sterne Mitgestalter
akzeptiert von
Jordan5G
vor einem Jahr
@Jordan5G
You just have to deactivate PIN query on your SIM in another device. This doesn't work with the 5G -Empfänger.
4
2
Ältere Kommentare anzeigen
Inga Kristina J.
Antwort
von
Micknik
vor einem Jahr
Hello @Jordan5G,
that's great, I'm glad that it works now.
🎉
Thank you very much for your feedback.
Kind regards Inga Kristina J.
2