Gelöst

Wie kann ich am Speedport W724V (Typ C) WLan dauerhaft deaktivieren?

vor 7 Jahren

Hallo,

ich habe an meinen Speedport W724V (Typ C) per LAN-Kabel eine Fritzbox 4040 angeschlossen, um die dort möglichen Kindersicherungs-Einstellungen zu nutzen. (die Möglichkeiten am Speedport überzeugen mich nicht). Die Fritzbox greift nun auf das Internet zu und soll meine einzige "WLAN-Station" sein.

Damit mein Kind nur das Wlan der Fritzbox nutzt, möchte ich das WLAN am Speedport dauerhaft deaktivieren. (sonst greift ja die Kindersicherung der Fritzbox nicht!)

Habe folgendes versucht:

> Wlan über speedport.ip auf "aus" gestellt

> Zeitschaltung für WLan entsprechend eingestellt

Beides funktioniert nicht, Wlanüber Speedport  ist weiterhin vorhanden.


Das Ausschalten über die Taste reicht nicht, da mein Kind diesen ja ganz leicht wieder einschalten kann ;-).


Danke Euch schon mal!

Letzte Aktivität

vor 7 Jahren

von

692

5

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 7 Jahren

    Öhm, naja, dem Kind einfach nicht das Passwort geben, nachdem es geändert wurde. Dann ist es ja irrelevant ob man es manuell wieder anschaltet.

    1

    Antwort

    von

    vor 7 Jahren

    oh, stimmt, darauf bin ich tatsächlich nicht gekommen, danke schön! Manchmal kommt man nicht auf die einfachste Lösung (schäm!)...

    dennoch wäre mir eine komplette Deaktivierung lieber - ist dies denn nicht möglich?

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.