We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.
Anonymous User
vor 9 Jahren
(Vorausgesetzt, dass in deinen Einstellungen bereits die t-online-E-Mail-Adresse der Magentacloud eingetragen ist und auch das Web-Kennwort dazu: )
Du kannst einstellen, dass die Software das automatisch versucht, nachdem der Rechner hochgefahren wurde:
Magentasymbol in Taskleiste --> Einstellungen --> (Allgemein) Haken vor "Magentacloud bei Systemstart starten".
Wenn der Rechner dann eine Internetverbindung hat, wird er die Synchro probieren.
Du kannst die Sache auch manuell anschupsen:
Magentasymbol in Taskleiste --> "Jetzt synchronisieren"
0
0
diwand
Antwort
von
Anonymous User
vor 9 Jahren
Vielen Dank für Deine super schnelle Antwort.
Leider komme ich nicht weiter, da ich in der Taskleiste kein MagentaCloud-Symbol habe.
Ich hatte aber auf dem Desktop den Ordner geöffnet und es passiert nichts.
1
Anonymous User
Antwort
von
Anonymous User
vor 9 Jahren
Der Ordner ist nur ein Ordner für die Sammlung der Daten. Das Programm steuert ihn, er selbst hat keinerlei Steuerungsfunktionen.
So sieht das pinke Symbol aus in der Taskleiste, das aber nur kommt, wenn die Software in einer Sitzung mindestens einmal gestartet wurde. Da ich bei mir eingestellt habe, dass das automatisch bei einem Rechnerstart erfolgt, habe ich in der Regel das Symbol dort stehen:
Wenn das Symbol vermeintlich nicht da ist, könnte es sich auch hinter diesem Zeichen verbergen, über das man zusätzliche Symbole sehen könnte. Klickt man darauf, kommen oft zumindest noch weitere:
Und wenn es dort auch nicht ist, dann fehlt bei dir die Einstellung in der Software, dass automatisch mit dem Start auch die Magentacloudsoftware starten soll. Such auf deinem Rechner nach der Magnetacloudsoftware, aber nicht nochmals das Installationsprogramm starten sondern nur die bereits installierte App, und stelle auch ein, dass das Programm automatisch starten wird.
Wenn du das Programm nicht automatisch starten lässt, kann es auch sein, dass du den automatischen Login nicht eingerichtet hattest. Also könnte es sein, dass du dann nochmals die Login-Daten eingeben musst.
0
diwand
Antwort
von
Anonymous User
vor 9 Jahren
Vielen herzlichen Dank für Deine ausführliche Hilfe.
Jetzt hat es bei mir geklappt
1