Gelöst

Kündigung Prepaid Jahrestarif erhalte keine Kündigungsbestätigung

vor 9 Monaten

Hallo,

 

seit nunmehr sechs Wochen versuche ich meinen Prepaid Jahrestarf zu kündigen und eine Kündigungsbestätigung zu erhalten.

 

Ich habe die Kündigung per Webformular gemacht und darauf eine Eingangsmail aber keine Bestätigung bekommen. Nach diversen Versuchen per Telefon und Chat hat dann eine Mitarbeiterin die Kündigung neu eingegeben. Leider zum falschen Kündigungstermin. Statt des 3. Oktobers hat sie den 2. Oktober genommen. Daraufhin bekam ich eine Kündigungsbestätigung per Mail und eine halbe Stunde später eine Mail mit dem  Wortlaut: " Danke, dass sie ihre Kündigung zurück genommen haben...". 

 

Ich möchte den Tarif zum 3. Oktober kündigen und benötige eine Bestätigung, damit die Nummer am 4.10 zu einem anderen Provider portiert werden kann.

 

Ist der Tarif jetzt gekündigt und ich kann die Portierung in Auftrag geben?

 

 

MfG

 

Dirk

Letzte Aktivität

vor 9 Monaten

von

149

6

    • Akzeptierte Lösung

      akzeptiert von

      vor 9 Monaten

      Hallo und guten Morgen Dirk @DS25

       

      wie schade, dass du gehst. Die Rufnummernmitnahme kannst du jederzeit beim neuen Anbieter in Auftrag geben. Das Kündigungsdatum ist auf deinen Wunschtermin korrigiert und eine Bestätigung unterwegs. Lass mich wissen, falls noch Fragen aufkommen und melde dich gern jederzeit wieder hier bei uns. 

       

      Viele Grüße

      Jasmin

      0

    Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

    Gelöst

    in  

    1623

    0

    5

    Gelöst

    vor einem Jahr

    in  

    235

    0

    3

    Gelöst

    in  

    2353

    0

    3

    Beliebte Tags letzte 7 Tage

    Cookies and similar technologies

    We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


    By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


    Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


    Use of Utiq technology powered by your telecom operator


    We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

    The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

    It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

    The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

    • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
    • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

    By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

    You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.