Lost my eSIM profile while transferring to a new phone
vor 4 Monaten
Hi,
I was transferring data from my old phone to the new one. After my eSIM profile was transferred, the new phone was erased. So my eSIM profile is in neither of the phone now, and I can’t verify through sms on the website. I’m currently abroad, and I didn’t find a number to call Telekom outside Germany. Is there a way to contact or get a new eSIM QR code?
551
0
3
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 2 Monaten
160
0
1
Gelöst
109
0
4
vor einem Jahr
64
0
1
Anna K.
Telekom hilft Team
vor 4 Monaten
Hello @Teapotboy ,
It usually works like this, but since you don't have access to your SMS and can't verify yourself via SMS TAN, I can only send you a new SIM Card via post.
Feel free to let me know if you want me to send you one to your German address.
If so, I will need to call you and will also need a number that I can call you with. Please add that number to your profile information.
P.S.: The hotline is available via +49171 2522088 when you're abroad. Please note that Wi-Fi Calling needs to be turned off.
Kind regards
Anna
0
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Anna K.
buenni
vor 4 Monaten
@Anna K. :
Könnt ihr nach Legitimierung dem Kunden nicht eSIM direct anbieten, die EID kann er ja übermitteln.
0
1
Carolin L.
Telekom hilft Team
Antwort
von
buenni
vor 4 Monaten
Rein theoretisch ist das möglich, @buenni.
Aber in diesem Fall können wir die Authentifikationsgrundlage nicht erfüllen und müssen den Versand per Post anstoßen.
Dies ist der denkbar ungünstigste Fall - leider!
Freundliche Grüße
Caro
1
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
buenni
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Teapotboy