Gelöst

Rufnummermitnahme innerhalb der Telekom

vor 8 Jahren

Hallo zusammen,

aktuell bin ich mit dem Magenta Mobil M der 1. Generation unterwegs und bin äußerst zufrieden mit diesem. Allerdings stehe ich nun kurz vor Vertragsende und würde gerne einen Neuabschluss vollziehen. Da mir die Kollegen der Telekom leider nur sehr unattraktive Angebote machen konnten, stellt sich mir die Frage ob ich auch eine Rufnummermitnahme in dasselbe Netz beantragen kann? Ich würde am liebsten wieder ein Angebot mit dem MM Tarif abschließen allerdings bei einem Drittanbierter. Ist das generell möglich oder muss ich da zuerst den Weg in ein Fremdnetz machen, wenn ich meine Nummer behalten möchte?

 

Liebe Grüße

Mario 

30654

29

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 8 Jahren

    Hallo @supermario91,

     

    eine Rufnummernportierung innerhalb eines Anbieters ist nicht möglich. Dazu gibt es die Funktionen Tarifwechsel und Vertragsverlängerung.

     

    Sofern es sich um einen anderen Vertragspartner als die Telekom handelt, kannst du die Rufnummer auch zu einem anderen Anbieter im Telekom-Mobilfunknetz z. B. congstar oder mobilcom-debitel mitnehmen. Vertragspartner darf dann aber eben nicht die Telekom sein.

     

    Wenn du bei der Telekom bleiben möchtest, ist es am günstigsten, wenn du deinen bisherigen Vertrag kündigst und einen neuen mit neuer Nummer beantragst.

     

    Bitte beachte, dass eine abgehende Rufnummernportierung meist um die 30 Euro kostet. Bei der Telekom 29,95 Euro.

    0

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.