Gelöst

Vertragsänderung zum Ende der Mindesvertragslaufzeit

vor 7 Jahren

Guten Tag,

 

ich möchte meinen Hauptvertrag, dessen Mindestvertragslaufzeit Ende März 2018 endet, zu diesem Termin gerne ändern. Konkret möchte ich von MagentaMobil L mit Smartphone in MagentaMobil L ohne Smartphone wechseln. Kann mich das Community-Team dabei bitte unterstützen, oder muss ich den Änderungswunsch schriftlich übermitteln? Der Wechsel Ende März 2018 sollte als Änderungskündigung in meinen Augen auch kostenfrei möglich sein. Gilt der geänderte Vertrag dann als neu, d.h. mit einer neuen 24-monatigen Mindestvertragslaufzeit oder als Fortsetzung mit einer Vertragsverlängerung von 12 Monaten?

 

Vorab herzlichen Dank.

 

Michael

532

7

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 7 Jahren

    Hi @mst-er,

    zum Ende der Mindestvertragslaufzeit kannst du eine Vertragsverlängerung in Magenta Mobil ohne Handy machen. Sollte es mitte März 2018 nicht klappen, kannst du dich ruhig hier wieder melden und wir nehmen die Änderung sehr gerne für dich vor.

    Grüße
    Christoph T.

    0

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.