We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Telecom and Utiq powered technology on this website for digital marketing By consenting, you let Utiq SA/NV and your telecom operator activate the Utiq technology for this website. Utiq will first check if it’s available to you using your IP address. If yes, Utiq will share your IP address with your operator which will create an identifier for Utiq using the IP and an account reference such as your mobile number. We (Telekom Deutschland GmbH) will use the Utiq technology to recognise you and collect insights about your navigation across this and any of our other websites (only those where you also activated the Utiq technology). This is to perform our digital marketing activities listed above, depending on the consents you give us for this. You can withdraw your consent to the use of Utiq technology at any time using Utiq’s privacy portal (“consenthub”) or via "Manage Utiq" at the bottom of this site (for this website only). For more, see Utiq's Privacy Statement.
Gelöschter Nutzer
vor einem Jahr
Grüße @laura.schoetz
Ist es DataMore 24M?
Das löscht sich alleine, wenn die 24 Monate um sind.
Und bei einer VVL musst du das nicht bezahlen, steht dann auch so in der Auftragsbestätigung.
Ansonsten kannst du es nur löschen, wenn die Mindestvertragslaufzeit um ist.
0
4
Ältere Kommentare anzeigen
laura.schoetz
Antwort
von
Gelöschter Nutzer
vor einem Jahr
So denk ich mir auch, werde online nichts machen, ich probierts mal über den Shop vor Ort ansonsten werd ich mich wohl anderweitig umschauen müssen 👀
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Gelöschter Nutzer
CyberSW
vor einem Jahr
Jub .. leider sind die Young Tarife immer bisschen komisch zusammen gebastelt und werden erst bei der Rechnung glatt gezogen.
Das solltest du auch schon in der MeinMagenta App und im Kundencenter beim (aktuelle Kosten) gesehen haben.
Dort sind teilweise Kosten die dann in der Rechnung nicht auftauchen.
Einfach die Auftragsbestätigung prüfen.
0
1
laura.schoetz
Antwort
von
CyberSW
vor einem Jahr
Nein kann ich so nicht zu stimmen, in der App stimmt so alles auf den Cent genau, ist mir zu unsicher, werd ich lieber lassen, Danke trotzdem für die Info
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
CyberSW
Kugic
vor einem Jahr
Die Infos passen ja auch im Grunde.
Der Tarif wird richtig ausgewiesen.
Du hast nur eine Option noch drin mit eigener Laufzeit aus dem alten Vertrag.
Mit eigenen Bedingungen. Das muss dem alten Vertrag entnommen werden. Dort steht, dass das zusätzliche Datenvolumen nach 24 Monaten ausläuft.
Eine VVL betrifft ja nur den Vertrag als solches.
Keine Optionen. Die sind immer separat zu betrachten.
0
1
Maria R.
Telekom hilft Team
Antwort
von
Kugic
vor einem Jahr
Hallo @laura.schoetz,
gerne helfe ich dir weiter.
Wann würde dir ein Rückruf gut passen? Wir können dann die gewünschte Verlängerung auch dann am Telefon machen, ohne die Data24, die hast du als Promotion (Aktion) in deinem Vertrag. Sobald wie den Wechsel machen, fällt diese auch weg.
Damit du im Telefonat nicht suchen musst, halte zur schnelleren Legitimation schon mal IBAN und Kundennummer bereit. Weitere Infos zur Legitimation: https://www.telekom.de/hilfe/vertrag-meine-daten/meine-daten/kontakt-zur-telekom/abfrage-persoenlicher-daten
Gruß
Maria R.
0
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Kugic
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
laura.schoetz