We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.
CobraCane
vor 5 Jahren
Hallo @dachsweg6
Weder Neuigkeiten noch Alternativen in Sicht.
0
0
René (COM)
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
gute Frage, die kann ich so noch nicht beantworten, bringe ich aber.
Ich hab dazu schon eine Anfrage offen und berichte ob und was die Experten zu DANALOCK bzw. NUKI sagen.
Beste Grüße René J.
2
1
VoPo914
Antwort
von
René (COM)
vor 5 Jahren
Wahrscheinlich, wie schon immer @René J.
Sicherheitsbedenken! 😉
(Siehe Assa Abloy)
https://telekomhilft.telekom.de/t5/Smart-Home/Phase-2-abgeschlossen-Klartext-Ihre-Fragen-von-QIVICON-Experten/m-p/4043115#M93266
Schon interessant mal wieder so altes Zeug zu lesen.😁
Gruss VoPo
1
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
René (COM)
René (COM)
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
gute Nachricht: Sie nehmen das Thema gerne wieder mit wenn es zu Produkt Calls bzw. Besprechungen kommt. (Gerade auch DANALOCK und NUKI)
Jedoch: Gibt es aktuell keine Auskünfte wann und ob Verhandlungen ausstehen. Da sich das in den Bereich so oft ändert, vermute ich, ihr lest ihr schneller in einer Update Mail oder in der Kompatibilitätsliste davon, als wenn ich jetzt jeden Monat nachfrage und hie rein Update bringe. Aber smarte Schlösser sind definitiv nicht vergessen. 😄
Ich wollte hier keine falschen Hoffnungen schüren aber. @VoPo914 hatte es ja schon vermutet.
Bleibt alle gesund oder feiert für uns mit, 10 Jahre Telekom hilft- euch einen angenehmen Abend hier im Forum.
Grüße vom René J.
2
0
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von
dachsweg6