PDF-Dateien nicht zu öffnen

vor 14 Jahren

Hallo,

der T-Online Browser öffnet seit einiger Zeit keine PDF-Dateien mehr aus dem Internet ( *betroffen_sein). Wenn ich über IE 8 das gleiche versuche, gibt es keine Probleme. Muss irgendwo eine Einstellung beim T-Online Browser vorgenommen werden, die das Öffnen von PDFs ermöglicht?

Vielen Dank vorab

Letzte Aktivität

vor 14 Jahren

von

12472

5

  • vor 14 Jahren

    Hallo GunnarZab,

    > der T-Online Browser öffnet seit einiger Zeit keine PDF-Dateien mehr aus dem
    > Internet

    Startet vielleicht stattdessen der Downloadmanager, oder wie äußert sich das nicht-öffnen?

    Grüße
    gabi

    0

  • vor 14 Jahren

    Hallo Gabi,

    die Textfläche bleibt grau, es gibt keine Aufforderung von Adobe, dem Lizenzvertrag zuzustimmen, es gibt keine Aufforderung seitens des Servers, ein entsprechendes Adobe-Format im Web zu suchen, das einzige, was beim Neuladen des T-Online Browsers passiert, ist, dass der Programmkompatibilitätsassistent auf eine Unverträglichkeit mit einem auf dem Rechner installierten Programm hinweist.

    Die Schwierigkeiten treten erst seit Adobe Reader X auf, ob es vielleicht eine Inkompatibilität zwischen dem T-Online Browser 6.0 und Adobe Reader X gibt?

    Freue mich auf Antworten ...

    0

  • vor 14 Jahren

    Hallo GunnarZab,

    > Die Schwierigkeiten treten erst seit Adobe Reader X auf, ob es vielleicht eine
    > Inkompatibilität zwischen dem T-Online Browser 6.0 und Adobe Reader X gibt?

    Unter XP habe ich jedenfalls keine Probleme.

    Bei mir ist im Adobe Reader unter Bearbeiten - Voreinstellungen - Internet - "PDF in Browser anzeigen" deaktiviert, versuche es mal mit dieser Einstellung.

    Grüße
    gabi

    0

  • vor 14 Jahren

    Hallo Gabi,

    die Aktivierung / Deaktivierung macht keinen grundsätzlichen Unterschied. Trotzdem vielen Dank für den Hinweis. Es muss etwas mit dem neuen Adobe Reader X zu tun haben ...

    Danke nochmal ...

    0

  • vor 14 Jahren

    Hallo GunnarZab,

    > Es muss etwas mit dem neuen Adobe Reader X zu tun haben ...

    Hast Du ihn schon mal neu installiert?

    Grüße
    gabi

    0

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.