Streaming Apps hängen sich auf

vor einem Jahr

Wenn ich über Magenta TV mit bestimmten Streaming Apps (Amazon Prime, RTL+) streamen möchte, hängt sich das Video auf (bei RTL direkt nach der Werbung am Anfang, bevor das eigentliche Video startet, bei Prime während der Laufzeit des Videos). Die Box lässt sich dann nicht mehr bedienen und startet nach Drücken des Home-Buttons neu. Über beide Streaming-Anbieter lässt sich mit dem gleichen Konto über andere Geräte im gleichen WLAN streamen. Netflix funktioniert beispielsweise auch problemlos auf der Box. 
Beide Apps wurden zurückgesetzt, aus- und wieder eingeloggt. Die Box hat das neueste Update und wurde auch mehrfach vom Strom getrennt und neu gestartet, inklusive Reset des Routers.

Was kann ich noch tun bzw woran kann das liegen?

Letzte Aktivität

vor einem Jahr

von

125

3

  • vor einem Jahr

    Was genau ist die Box?
    Eine MagentaTV Box? 

    Oder ggfs eine MagentaTV One?
    Oder ist das ein anderer Kasten den du als Box bezeichnest? 

    0

  • vor einem Jahr

    Das ist ein MagentaTV Receiver, Modell MR401A_ACN

    1

    Antwort

    von

    vor einem Jahr

    Hi @HanGrü,

     

    gegebenenfalls wäre dann ein Wechsel auf die aktuellen Geräte und Tarife empfehlenswert.

    Aber gehen wir auf Lösungssuche:

    Wie ist Dein Heimnetz aufgebaut? Vor allem interessiert mich, ob es geht, wenn Du nur den Router direkt via LAN mit dem Receiver verbindest & alles andere aus dem Heimnetz entfernst (also auch testweise das WLAN ausstellst).

     

    Beste Grüße,

     

    Johannes P.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.